Hoppas att just min fråga inte tagits upp tidigare i en annan tråd. Om det har det får någon gärna hänvisa till den.
Jag och tjejen försökte beställa en resa till Paris med Ryan på hennes visakort. När betalningen skulle gå igenom kraschade deras sida och vi fick ett error meddelande.
Vi väntade en halvtimme utan att vi få någon bekräftelsemail från dem, därmed var vi säkra på (trodde vi) att bokningen inte hade genomförts.
Då gjorde vi ett nytt försök med mitt visakort och den här gången gick
köpet igenom.
Två dagar senare får vi ett mail från Ryan Air som säger att de misstänker att vi är dubbelbokade och att vi ska ringa dem omgående för att avbeställa den ena resan. Och att detta måste göras innan vi åker. Vi kollar med våra banker och det visar sig att det stämmer.
Jag ringer dem (för 15 kronor per minut) och reder ut det hela, trodde jag, med tjejen som sitter där. Hon bekräftar att vi är dubbelbokade, kollar våra uppgifter, säger att det är klart att det har varit en dubbelbokning och att pengarna ska vara på mitt konto efter 20 dagar. De vägrar dock att skicka en bekräftelse på att de godkänt återbetalningen.
Veckan därpå ringer jag igen bara för att försäkrar mig om att vår återbetalning är ingregistrerad. Tjejen i telefonen bekräftar detta.
Precis innan avresan, på Skavsta flygplats, kollar jag dessutom med Ryandisken där, och även tjejen där bekräftar att vår ena resa är avbeställd och att pengarna ska betalas in.
Döm om min förvåning när jag igår får två mail av Ryan, båda de olika bokningsnummer dessutom, där de menar att de INTE tänker betala tillbaka.
Vad ska vi göra nu?