Ursprungligen postat av sjukaapojken
Stort tack för alla svar! Har varit till stor hjälp
Saken är den att uppgiften går ut på att vi ska kolla vad Ryanair har sagt i sin årsredovisning och jämnföra detta med hur verkligheten ser ut. Tex om en gäst blir sur pga för litet benutrymme och vill ha kompensation för detta men inte får det, måste det finnas en del i årsredovisningen där Ryanair själva säger "gäster som klagar på för litet benutrymme ska få ersättning för detta" -om det ska vara till någon hjälp. Dåligt exempel men ni fattar nog vinkel.
Härligt att det blev lite diskussion runt ämnet!
Ta hjälp av tex ARN och eventuellt andra länders motsvarigheter? Trots att ARN har gett kunderna rätt i tvister som har rört allt från försenade och inställda flyg, extraavgifter och förlorat bagage, så brukar Ryanair strunta i ARN's rekommendationer.
ARN är ju trots allt en svensk myndighet och kan ge en bra bild av 'verkligheten' när det gäller klagomål. Andra länder kan ha liknande motsvarigheter, och för bästa resultat så borde du ta med sådant från andra länder också.