Hitta diskussioner med liknande innehåll

Ryanair - den stora tråden /mod

#2557 2012-09-29, 01:59
Phantom042
Ursprungligen postat av DrLECTER
BOJKOTTA RYANAIR OMGÅENDE!

Detta s k flygbolag bedriver ett vågspel med människors liv enbart för att tjäna pengar på sin osäkra verksamhet.
Inom flygindustrin är många rent ut sagt heligt förbannade över dessa ekonomiksa svulster som äventyrar en bransch som mycket lång tid tillbaka har haft ett de högsta säkerhetstänkanden för att minimera riskerna när vi befattar oss med sådana starka krafter som flygets värld innehåller.

Det är bara en tidsfråga innan de här bolagens första flygplan havererar och då hjälper sanneligen inga billiga biljetter.
Parallellt med RAYANAIR växer ex. NORWEGIAN fram som dock kommer är en skugga av RYANAIR.

Så länge inte folk ställer krav kommer dessa bolag en vacker dag ta med sig en rejäl summa av kroppar ner på marken - dock på fel sätt.
Det är som jag sa innan - endast en tidsfråga




Tycker allvarligt att du inte ska skriva om saker du uppenbarligen inte har en aning om.
#2558 2012-09-29, 03:16
Många här kommer ha rena julafton den dagen Ryanair har sin första dödliga olycka. (Vilket oundvikligen kommer ske förr eller senare, likt alla andra bolag.)
#2559 2012-09-29, 12:30
Koiho
Ursprungligen postat av fiskmedcitron
Hemsida för att läsa om olyckor/incidenter inom flygbranschen, för dom intresserade
http://avherald.com/h?search_term=ryanair&opt=1&dosearch=1&s...

Personligen gillar jag att välja vem jag skall sitta bredvid, plus till ryan air! Men sen skall ju varenda kotte ha en veckas packning i handbagaget, och ont om plats för fanskapet är det med.
Men att folk är snåla och inte vill betala för att checka in bagage, är inte flygbolagets fel. Så fler plus än minus.


Vad då vara snål för att slippa checka in bagage? Om man inte behöver checka in bagage, är man fortfarande snål då? Jag har bara haft handbagage när jag flyger med Ryanair, och det brukar fungera bra. Jag behöver i princip aldrig ta med mig mer bagage. Så varför ska jag checka in en väska bara för att slippa verka vara snål?

När det gäller olyckor så är flertal incidenter sådant som vilket flygbolag som helst kan råka ut för. Som "bird strike" (kommer inte på en bra svensk översättning) och tekniska problem. Det har ännu inte lett till en dödsolycka i alla fall.

Ursprungligen postat av luckylucaz
Många här kommer ha rena julafton den dagen Ryanair har sin första dödliga olycka. (Vilket oundvikligen kommer ske förr eller senare, likt alla andra bolag.)


Vilket jag tycker är sjukt, eftersom det ändå handlar om människor och dödsfall. Då känns det inte riktigt som ett bra läge att peka finger och vråla "Vad var det vi sa?". Ännu värre blir det om folk beter sig som om det vore julafton.
#2560 2012-09-29, 13:54
sven33
Ursprungligen postat av DrLECTER
BOJKOTTA RYANAIR OMGÅENDE!

Detta s k flygbolag bedriver ett vågspel med människors liv enbart för att tjäna pengar på sin osäkra verksamhet.
Inom flygindustrin är många rent ut sagt heligt förbannade över dessa ekonomiksa svulster som äventyrar en bransch som mycket lång tid tillbaka har haft ett de högsta säkerhetstänkanden för att minimera riskerna när vi befattar oss med sådana starka krafter som flygets värld innehåller.

Det är bara en tidsfråga innan de här bolagens första flygplan havererar och då hjälper sanneligen inga billiga biljetter.
Parallellt med RAYANAIR växer ex. NORWEGIAN fram som dock kommer är en skugga av RYANAIR.

Så länge inte folk ställer krav kommer dessa bolag en vacker dag ta med sig en rejäl summa av kroppar ner på marken - dock på fel sätt.
Det är som jag sa innan - endast en tidsfråga


Vilket jävla skämt till inlägg. Ryanair är Europas största flygbolag och är samtidigt ett av få bolag i Europa som aldrig haft en dödlig olycka så du får du får gärna utveckla hur de äventyrar branschens rykte. Bara därför att Aftonbladet har en vendetta mot Ryanair och skriver om varje "nödlandning" de gör så betyder inte det att de har sämre säkerhet än något annan. Europas största bolag med nästan 400 flygplan och tusentals flighter varje dag kommer självklart behöva utföra oplanerade landningar till följd av tekniska problem relativt ofta.

När exempelvis en Lufthansa flight nödlandar och det inte finns någon koppling till Sverige så blir det inte ens en notis i Svenska tidningar. Men när en Ryanair flight mellan Balkan och Spanien får problem så sätter Aftonbladet det på förstasidan. Skrämmande att det finns så många som köper det.
#2561 2012-09-30, 13:22
DrLECTER
Ursprungligen postat av Johan.Bergstrand
Du skriver det själv. De har aldrig haft ett haveri.

Hur många plan har SAS satt i marken de senaste tio åren. Det är väl en fem-tio stycken, jag orkar inte räkna nu.

Och hur många starter och landningar har resp. gjort.
Åk efter plånboken eller stanna hemma!
#2562 2012-09-30, 13:23
DrLECTER
Ursprungligen postat av Phantom042
Tycker allvarligt att du inte ska skriva om saker du uppenbarligen inte har en aning om.

Säger vem - Är Du kanske en underbetald pilot vid bolaget
#2563 2012-09-30, 13:41
Ursprungligen postat av DrLECTER
Säger vem - Är Du kanske en underbetald pilot vid bolaget


Så du skulle ha bättre koll än en eventuell pilot som är anställd hos bolaget? I så fall vill jag veta hur du kan vara så insatt.

Ursprungligen postat av DrLECTER
Och hur många starter och landningar har resp. gjort.
Åk efter plånboken eller stanna hemma!


Man ska inte bara gå efter antalet landningar eller starter. Flygolyckor kan ske på andra sätt, tex när planet är i luften. Alla olyckor sker INTE vid start/landning. Så stirra dig inte blind på det.

Dessutom kan jag betala 10 tusen för en flygbiljett för sträckan Göteborg - London, eller så kan jag betala 500 kr. Jag får inte bättre säkerhet bara för att jag slänger ut tusentals kronor extra på en flygbiljett (däremot kan jag få bättre service och annat, men inte bättre säkerhet automatiskt). Dödsolyckor och allvarliga olyckor kan ske oavsett hur mycket man betalar för sin flygbiljett.
#2564 2012-09-30, 14:26
sven33
Ursprungligen postat av DrLECTER
Vi får väl vad tiden har i sitt sköte!


Vad menar du? Förr eller senare kommer de drabbas av en olycka men även då kommer de ha bättre statistik än de flesta.

Kan även meddela att SAS har dubbelt så många "nödlandningar" per flight jämfört med Ryanair så jag förmodar att du bojkottar dem också?


Ursprungligen postat av DrLECTER
Och hur många starter och landningar har resp. gjort.


Kul att du frågar, Ryanair har gjort fler. Detta börjar bli pinsamt för dig....
#2565 2012-09-30, 15:16
Cykelpump61
Ursprungligen postat av Johan.Bergstrand

Hur många plan har SAS satt i marken de senaste tio åren. Det är väl en fem-tio stycken, jag orkar inte räkna nu.


Nja, Linateolyckan var 2001, alltså mer än 10 år sedan. Sedan dess har de väl inte haft några dödsolyckor i alla fall? Om man inte skall räkna in Spanaircrashen, Spanair var väl ett dotterbolag till SAS vid tillfället?
Det var ju ett antal olyckor med Dash-8, men inga dödsfall.

Linateolyckan var väl dessutom inte deras fel på något sätt? Ett mindre plan hade ju kört fel i dimman och kommit i vägen för SAS.

Vad gäller Ryanair om/när deras första dödsolycka kommer så blir det väldigt beroende av om de fuskat med något eller inte. Framkommer fusk så blir det nog väldigt svettigt för dem.
#2566 2012-09-30, 15:18
Cykelpump61
Ursprungligen postat av sven33

Kan även meddela att SAS har dubbelt så många "nödlandningar" per flight jämfört med Ryanair så jag förmodar att du bojkottar dem också?

Kul att du frågar, Ryanair har gjort fler. Detta börjar bli pinsamt för dig....


Intressant, vad har du för källor på detta?
#2567 2012-09-30, 18:08
okejokej, nu kommer jag med en fråga ännu en gång. sitter o ska checka in och så står det "resedokumentsuppgifter". vad är det för nåt? gissar på passkort, men inte säker.. och dokumentnummer är det passnumret?

varför ska allt vara så komplicerat när man ska resa med ryanair! åkte med apollo för inte så länge sen. gick skitbra. alla frågor stod på mailet man fick.
#2568 2012-09-30, 18:19
Ursprungligen postat av Backdoorblues
okejokej, nu kommer jag med en fråga ännu en gång. sitter o ska checka in och så står det "resedokumentsuppgifter". vad är det för nåt? gissar på passkort, men inte säker.. och dokumentnummer är det passnumret?

varför ska allt vara så komplicerat när man ska resa med ryanair! åkte med apollo för inte så länge sen. gick skitbra. alla frågor stod på mailet man fick.


Ett resedokument är det som du använder dig av när du reser. En giltig id-handling i stil med pass eller nationellt ID-kort från polisen. Så numret ska vara passnumret i detta fallet om du använder dig av passet.