Hitta diskussioner med liknande innehåll

Ryanair - den stora tråden /mod

#3349 2014-03-01, 22:53
Henrik.N
Nu är det bara att ta det lugnt. Du åker på Tisdag så ring de imorgon (Söndag) och har de stängt på helger så ring de på (Måndag). Ryanair har säkrt en kundtjänst och en mejltjänst. Du löser det. Ring till de så fixar allt sig. Lycka till!
#3350 2014-03-02, 14:54
Cykelpump61
Ursprungligen postat av Fagelvinge
Nej jag bokade i Januari. Det är hur konstigt som helst, jag fattar nada.


Det är väl inte konstigt. Det är ju först vid incheckningen som man skriver in födelsedata.
Du har ju köpt fel biljett...

Trist att det är svårt att komma fram, hoppas det löser sig.

Hör gärna av dig om hur det går.
#3351 2014-03-02, 18:33
http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/transport/10663617/Ryana...

Ryanair verkar fundera på framtida linjer över Atlanten, mellan runt 14 europeiska städer och 14 amerikanska städer. Men först tycker de sig behöva 30-50 lämpliga flygplan, de nämns också något om premium-stolar.

Vilka flygplansmodeller kan vara intressanta? Idag kör de bara 737, kan 787 passa bra, eller ska man gå upp i storlek till 777? Eller kanske Airbus 380 med 70 premium-stolar och 750 ekonomi-stolar?

Jag utgår från att eventuell TV-skärm eller internetuppkoppling kommer att kosta pengar, men kommer de erbjuda individuell TV? Utrustningen väger (bränsle) och kostar pengar, vill passagerarna leka så kan de ta med egna surfplattor istället.

Och vilka flygplatser/städer kan vara aktuella? Stansteds bana ser ut att klara stora flyg, men var landar man i ex New York? Kennedy och Newark låter inte rimligt, finns det någon lokal "Skavsta" i New York?

Vad tror panelen?
#3352 2014-03-02, 19:28
Ursprungligen postat av Neksnor
http://www.telegraph.co.uk/finance/newsbysector/transport/10663617/Ryanair-to-fly-passengers-to-US-for-under-10.html

Ryanair verkar fundera på framtida linjer över Atlanten, mellan runt 14 europeiska städer och 14 amerikanska städer. Men först tycker de sig behöva 30-50 lämpliga flygplan, de nämns också något om premium-stolar.

Vilka flygplansmodeller kan vara intressanta? Idag kör de bara 737, kan 787 passa bra, eller ska man gå upp i storlek till 777? Eller kanske Airbus 380 med 70 premium-stolar och 750 ekonomi-stolar?


Det finns ju lite olika modeller att välja på.

Hos Airbus har du A330, A350 och A380 medan de hos Boeing har att välja mellan
B777 och B787. Vilken modell de väljer beror bl.a. på vilken kapacitet de vill ha, pris
samt tillgänglighet för leveranser. A350 och B787 har väl i princip fulltecknade
"leveransslotar" de närmaste 6-7 år någonting.

A330 har högre tillgänglighet men är en lite äldre design jämfört med A350, A380 och B787.
Dock så förväntas det att A330 kommer i en uppdaterad NEO-version med nya motorer
samt med instrumentering från A350.
#3353 2014-03-06, 17:20
LilleVarg
Jag har flugit med Ryanair fyra gånger
Jag tycker det var bra.
Inga klagåmål för mig inte.
Man får vad man betalar så är det bara:o
#3354 2014-03-21, 09:58
Panzerschlaffse
Slutat flyga till eindhoven ifrån skavsta!?
#3355 2014-03-25, 23:56
Phantom042
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Slutat flyga till eindhoven ifrån skavsta!?




Ryanair har dragit ner väldigt mycket från Sverige, 30% ungefär.
Norwegian ger en bättre produkt till bara lite högre pris. SAS har fått ner sina kostnader och sina biljettpriser till riktigt bra nivåer. Dessutom kan du checka in bagage och flyga från en riktig flygplats. Sen är väl många svenskar trötta och vill inte stödja Ryanairs utnyttjande och kryphål i lagar och skattefuska för att slippa betala skatter och sociala avgifter i de länder där de verkar.

Sen har Ryanair inga piloter att flyga flygplanen längre, alla är trötta på systemet och EU börjar komma ikapp och sätta stopp för Ryans skattefuskande, så är ganska kasst att stanna och piloterna går över till Emirates, Norwegian, SAS, Thomson osv.
Var 150 piloter som sa upp sig i Januari och 200 i December och så fortsätter det, av totalt 2800 piloter. Ni kan ju räkna ut själva hur det kommer sluta. Nu gör man kaptensuppgraderingar av de som förut inte ansetts lämpliga, sänkt timkraven och anställer Kaptener från öststatsbolag och Asien som västeuropeiska bolagtidigare inte velat ha pga. brist i Engelska, CRM och hur man opererar i multi pilot miljö.
Hur säkerheten påverkas av detta kan ni nog räkna ut :|
#3356 2014-03-30, 23:49
Kommer Ryanair ta upp nya linjer igen framåt sommaren eller är de nedlagda på obestämd tid?
#3357 2014-04-07, 20:34
AndyPro.
Hej!

Vet någon om Ryanair har prisgaranti? Jag bokade till Malta för en vecka sen för 7 pers, nu är exakt samma resa ungefär 3000 kr billigare? Finns det någon lösning?
#3358 2014-04-08, 10:40
Attacker
Hej, snabb fraga (och snabbt svar skulle uppskattas mycket!): Funkar sista minuten med Ryanair, alltsa att bara traska till flygplatsen och be om forsta basta biljetten eller MASTE man checka in 4 timmar innan, aven om man inte har tillgang till varken dator eller skrivare?
Tack
#3359 2014-04-08, 11:57
Ursprungligen postat av Attacker
Hej, snabb fraga (och snabbt svar skulle uppskattas mycket!): Funkar sista minuten med Ryanair, alltsa att bara traska till flygplatsen och be om forsta basta biljetten eller MASTE man checka in 4 timmar innan, aven om man inte har tillgang till varken dator eller skrivare?
Tack

http://www.ryanair.com/se/resevillkor/regulations-tableoffees/

Bokningsavgift – gäller för alla reservationer som görs på flygplatsen eller via callcenters 210 SEK/ 20 EURO

Avgift för incheckning på flygplatsen 735 SEK/ 70 EURO

Avgift för nyutgivning av boardingkort 157 SEK/ 15 EURO

Plus själva biljetten.

Jag vet inte om nyutgivning av boardingkort ingår i incheckning på flygplatsen, det borde göra det tycker jag.

Så räkna med att det blir en tusenlapp dyrare.


Jag har för mig att jag sett något om att de jobbar på någon app, jag antar att man kommer kunna använda den som boardingkort.
#3360 2014-04-09, 19:09
Attacker
Ursprungligen postat av Neksnor
Info

Tack sa mycket, allt ordnade sig.