Hitta diskussioner med liknande innehåll

Ryanair - den stora tråden /mod

#3517 2015-03-12, 18:54
Ryanair startar två nya linjer ifrån Castellón–Costa Azahar Airport Stanstead respektive Bristol.
Linjerna kommer att flygas 5 gånger per vecka.

Ryanair said it would start flights in September between Castellón airport
in Spain and Britain in the first regular commercial flights to operate from
the 'ghost' airport since it opened in 2011.

Ryanair will start selling the flights on its website on Friday, with capacity
of 60,000 passengers per year to Castellón on five flights per week from
London Stansted and Bristol.


http://news.airwise.com/story/view/1426029179.html
#3518 2015-03-16, 22:43
serioustalk
Ryan Air har fått godkänt att starta turer till USA för minst 130 spänn stolen. Vad tror ni, blir detta spiken i kistan för flygindustrin?


http://www.svd.se/naringsliv/ryanair-far-flyga-over-atlanten_4413151.svd
#3519 2015-03-16, 22:48
Gabriel Knight
De skriver inte hur litet utrymme man får sitta på eller hur många hundratals kronor maten kommer kosta för att kompensera biljettpriset
#3520 2015-03-16, 22:48
Maxipower1
Svaret är nej det blir absolut inte spiken i kistan hellre 130:- än en tom stol.
#3521 2015-03-16, 23:18
Ursprungligen postat av serioustalk
Ryan Air har fått godkänt att starta turer till USA för minst 130 spänn stolen. Vad tror ni, blir detta spiken i kistan för flygindustrin?


http://www.svd.se/naringsliv/ryanair-far-flyga-over-atlanten_4413151.svd

Handlar ju om från 130 kronor. Dom säljer väl på sin höjd 3 stolar för det priset på varje plan skulle jag tro. Genomsnittspriset för en flygstol över Atlanten måste ju vara betydligt högre än 130 kronor om det skall vara lönsamt. 130 kronor täcker väl inte ens flygplatsavgifterna så det lär ju bli nästan negativ intäkt för Ryan med ett sådant pris? Nu tar man väl igen mycket på kringavgifterna t ex avgifter för incheckat bagage vilket jag tror att ganska få klarar sig undan på en så pass lång resa.
#3522 2015-03-16, 23:23
sven33
Ursprungligen postat av Maxipower1
Svaret är nej det blir absolut inte spiken i kistan hellre 130:- än en tom stol.


Hellre en tom stol än 130kr i det här fallet. Bara de skatter och avgifter flygbolaget måste betala för varje person som befinner sig på planet är långt över 130kr. De biljetter som säljs till det här priset (vilket inte lär bli många) måste subventioneras av Ryan air.
#3523 2015-03-17, 00:32
Med tanke på att Ryanair får in i snitt 46 EURO (avg. fare) per passagerare så är allt snack i artikeln om 10 pund/130 kr bara dålig journalistik. Ungefär som att säga att det kostar 10000 pund att flyga över Atlanten med BA bara för att det går att köpa förstaklassbiljett för det priset.
#3524 2015-03-17, 02:32
Iixil
Priset är väl utan bränsle och flygplatsavgift osv? Och som tidigare sagt så är det endast ett fåtal säten som kommer att vara i den prisklassen. Dessutom tjänar flygbolagen in en del pengar på post och frakt på flygningar med lite incheckat bagage.
#3525 2015-03-17, 16:54
Ryanairs styrelse har godkänt planerna på att starta transatlantiska flyglinjer.

LONDON (Alliance News) - The board of Ryanair Holdings PLC has approved
plans to start offering a transatlantic service as part of the growth strategy for
the low-cost carrier over the next five years, the Financial Times reported on Monday.

Ryanair has outlined proposals for transatlantic flights with tickets costing as little
at GBP10, though some fares will be much higher, the FT said
.

http://www.lse.co.uk/AllNews.asp?code=de3dd0cz&headline=PRESS_Ryanai...
#3526 2015-03-18, 12:53
iturbe
Hur blev de med Ryanair och ståplats? Har för mig dom skulle införa något plan där man stod upp hela resan.
#3527 2015-03-18, 22:37
Ursprungligen postat av Iixil
Priset är väl utan bränsle och flygplatsavgift osv? Och som tidigare sagt så är det endast ett fåtal säten som kommer att vara i den prisklassen. Dessutom tjänar flygbolagen in en del pengar på post och frakt på flygningar med lite incheckat bagage.

Får man ens annonsera priser som inte inkluderar flygplatsavgifter och liknande idag? Har för mig att EU stramade upp reglerna för detta.
#3528 2015-03-19, 08:23
Morgonkröök
Ursprungligen postat av iturbe
Hur blev de med Ryanair och ståplats? Har för mig dom skulle införa något plan där man stod upp hela resan.


Inget sådant ännu, är troligen inte godkänt ännu.

Vet att fler bolag i Asien lurar på samma sak och att det utvecklas "ståstolar".

Det är nog bara en tidsfråga innan det är verklighet.