Ursprungligen postat av Lacerda
Jag har en biljett Alicante-Västerås nu den 21/10 som jag inte kommer att använda. Pengar tillbaka är väl helt omöjligt? Deras hemsida är ju inte direkt kundvänlig.
Det verkar som om det endast är möjligt om du är allvarligt sjuk så att du inte kan resa, alternativt om en familjemedlem avlider. Då krävs dessutom lämplig dokumentation. I alla andra fall så kan du inte få pengarna tillbaka.
Vid händelse av att en passagerare drabbas av allvarlig sjukdom som gör det omöjligt att resa eller dödsfall kan reservationen för den berörda passageraren och andra i samma bokning, till vår fulla diskretion, ändras genom att vi avstår alla annars tillämpliga restriktioner eller avgifter för flygändringar eller återbetalas såvida lämplig dokumenterad bevisning kommit oss tillgodo före avresedatumet.
samt
Om du skulle drabbas av dödsfall inom den närmaste familjen inom 28 dagar före det planerade resedatumet och du inte vill resa, återbetalar Ryanair hela beloppet efter ansökan. Var god klicka här för att ansöka om återbetalning
Om du redan har påbörjat resan och drabbas av dödsfall inom den närmaste familjen, kontaktar du ditt lokala Ryanair-bokningskontor, som kommer att hjälpa dig att arrangera din återresa.
Skicka in/bifoga informationen nedan för att vi ska kunna bearbeta din begäran om återbetalning så fort som möjligt.
- Ange ditt bokningsnummer
- Bekräfta din relation till den avlidne
- Bifoga lämplig dokumentation
- Bekräfta vilka kunder på det här bokningsnumret som kräver en fullständig eller delvis återbetalning
De har en återbetalningsblankett som kan hittas
här