Eftersom det finns så många som inte förstår varför många avskyr Ryanair, så tänkte jag berätta varför jag aldrig åker med dem igen.
Jag har åkt med dem två gånger, så att mina åsikter är kanske inte helt rättvisande, men dessa är mina reflektioner.
Man kan inte säga att servicen var dålig. Den är helt obefintlig.
Deras VD har officiellt gått ut och kallar sina kunder för idioter.
De rättar sig aldrig efter ARNÂ’s beslut
De behandlar sin personal sämre än djur.
De behandlar sina kunder sämre än djur.
Piloterna tvingas in i konstiga hyresavtal med konstiga arbets/vilotider.
Ryanair har gått ut med att man skall inte skall räkna med att komma dit man har köpt biljett, du kan hamna någon helt annanstans där det är billigare att landa.
Deras hemsida är helt omöjligt att få något vettigt ur.
Om du skall ringa dem, är det via betalnummer.
Du straffas med flera hundra i avgifter om inte skrivit ut boarding kortet
Man håller på med trams som lotteri ombord, man tar betalt för vatten, man diskuterar att införa en toalett avgift. Det är så girigt att det är äckligt...
Det har hänt mer än en gång att deras plan har fått ”nödlanda” eftersom de inte har haft tillräckligt med bränsle i planen. På så sätt har det trängt sig före i landningskön, eftersom de inte kunnat cirkulera och vänta på sin plats. Hur seriöst är det?
Vi fick fick presentkort på Ryanair, det gick inte att använda på vår närmsta flygplats, vi skulle fått åka 30 mil extra för att kunna utnyttja dem. Eftersom vi inte kunde överlåta dem, kastade vi dem eftersom vi inte kommer att använda dem.
Listan kan säkert appliceras många lågprisbolag och göras hur lång som helst, men det betyder inte att det är rätt för det. Jag betalar hellre lite mer och kan bocka av vissa av punkterna på listan.
Jag kommer aldrig någonsin att åka med Ryanair igen.