Hitta diskussioner med liknande innehåll

Ryanair - den stora tråden /mod

#733 2009-04-29, 17:18
Quorthon
Ursprungligen postat av alex1987
Jag köpte precis en semester (2 personer):
Göteborg-Hahn t/r: 4 SEK
Hahn-Milano t/r: 20EURO
(10kg handbagage, Online checkin, Inkl. Kortavgifter)

Samma resa med SAS samma datum:
Göteborg-Milano: 6 156 SEK

Lagom skillnad....

Har säkert rest 10+ gånger med Ryan och kommer fortsätta göra det också, ni som klagar över att det inte finns någon öl och att den är för dyr, SERIÖST vem bryr sig, klarar ni inte ett par timmar utan att äta eller dricka något ???

Sedan har mina Ryan flighter haft bättre "on-time" statisktik än mina resor med British och KLM genom tiderna...


Min erfarenhet är också att Ryanair håller tiden bättre än andra flygbolag. Faktum är att jag bara varit med om en försening, och då på grund av tjock jävla dimma.

Äter och dricker gör jag hellre före eller efter flygning. Det är knappast så att man absolut måste äta och dricka under en flight inom Europa.
#734 2009-04-29, 17:25
pilot
Ursprungligen postat av alex1987

Sedan har mina Ryan flighter haft bättre "on-time" statisktik än mina resor med British och KLM genom tiderna...


Förra helgen så hade vi ett av våra bästa rekord på on time performance.

Hela 97% av våra flighter var on time
För övrigt är det inte sällan vi får klagomål över att vi landar före tidtabell
#735 2009-04-29, 23:55
graFFe
Har åkt med Ryanair 4-5 gånger senaste åren. Aldrig varit något strul.
Bara man är påläst på deras policy så kommer inga överraskningar att ske.
#736 2009-04-30, 01:40
ScabbedSaint
Jag e lite fundersam på hur Ryan alltid kan komma fram fortare än vad de utger när man bokar, hänt de senaste 8 flighterna jag har haft med dem senaste året.
Kan de vara så att de har medvetet plusat på en 15-20min för att kunna ha en marginal och säga , Nu minsan har vi allt varit duktiga?

Missuppfatta mig inte, ingen kritik i det.
Tycker bara det är lite märkligt för det har de inta haft tidigare.
Jag e glad att Ryan kom till Prag för då kan jag flyga billigt hem till Sthlm nu när Sterling konka och SAS och CSA kräver mer än 2papp för en t/r.

Man får vad man betalar för, och jag har ingen nytta eller nöje av lyx så jag använder dem bara som transportör mellan A och B och betalar där efter.
Nu har jag inte vart på längre flygningar med dem än på ca 2 timmar men det funkar.
#737 2009-04-30, 06:11
pilot
Ursprungligen postat av ScabbedSaint
Jag e lite fundersam på hur Ryan alltid kan komma fram fortare än vad de utger när man bokar, hänt de senaste 8 flighterna jag har haft med dem senaste året.
Kan de vara så att de har medvetet plusat på en 15-20min för att kunna ha en marginal och säga , Nu minsan har vi allt varit duktiga?


Nejdå, dom har inte lagt på något extra tid det kan jag lova.

Däremot så strävar vi alltid efter att komma före tidtabellen. Dels för att det ger oss mer marginaler på nästa flygplats vi är på och dels för att vi själva vill hem
Tidtabellerna räknar med att vi flyger hela rutten som man ska göra fast vi försöker flyga så rakt som möjligt genom att få direkt klareringar från kontrollen.
Vi försöker även utnyttja medvinden på ett så fördelaktigt sätt som möjligt och försöka undvika höjder där motvinden är som värst.
#738 2009-04-30, 08:16
Klotiris
Ursprungligen postat av pilot
Nejdå, dom har inte lagt på något extra tid det kan jag lova.

Däremot så strävar vi alltid efter att komma före tidtabellen. Dels för att det ger oss mer marginaler på nästa flygplats vi är på och dels för att vi själva vill hem
Tidtabellerna räknar med att vi flyger hela rutten som man ska göra fast vi försöker flyga så rakt som möjligt genom att få direkt klareringar från kontrollen.
Vi försöker även utnyttja medvinden på ett så fördelaktigt sätt som möjligt och försöka undvika höjder där motvinden är som värst.


Men så gör väl - förhoppningsvis - alla flygbolag?
Nej. Jag tror nog att Ryan har "pessimistiska tider" som de sedan lätt kan slå!
Det är ju om inte annat en väldigt listig marknadsföringsdel.
#739 2009-04-30, 15:53
muuujossan
Lånar tråden lite, jag ska till London på måndag med Ryanair, ska bara ha med handbagage, och den enda väskan som jag har som kan funka som det är ca 10 cm för hög. Så jag undrar hur noga dom är med att väskan ska stå "åt rätt håll", dvs med öppningen uppåt.

Om jag lägger väskan ner på ena sidan så ryms måtten gott och väl inom gränserna, frågan är ju bara om det går bra att göra så? Måttbegränsingarna är väl för att väskan ska komma in i luckorna över huvvet i flygplanet, så bara jag lägger in väskan där på samma sätt (på sidan), så är det väl inga problem. Eller?

Min lärare säger att man ska lägga väskan i en låda, och hon påstod att det gjorde inget om den var lite för stor, för om den var mjuk så kunde man ju trycka ihop den hur mycket som helst. Har hon rätt om detta ?
#740 2009-05-01, 21:50
HildegardKrabba
Ursprungligen postat av muuujossan
Lånar tråden lite, jag ska till London på måndag med Ryanair, ska bara ha med handbagage, och den enda väskan som jag har som kan funka som det är ca 10 cm för hög. Så jag undrar hur noga dom är med att väskan ska stå "åt rätt håll", dvs med öppningen uppåt.

Om jag lägger väskan ner på ena sidan så ryms måtten gott och väl inom gränserna, frågan är ju bara om det går bra att göra så? Måttbegränsingarna är väl för att väskan ska komma in i luckorna över huvvet i flygplanet, så bara jag lägger in väskan där på samma sätt (på sidan), så är det väl inga problem. Eller?

Min lärare säger att man ska lägga väskan i en låda, och hon påstod att det gjorde inget om den var lite för stor, för om den var mjuk så kunde man ju trycka ihop den hur mycket som helst. Har hon rätt om detta ?


Jag fattar inte. Är inte väskan 10cm för stor oavsett vilken sida som är upp/ner? Vad som är vad av bredd, höjd och djup borde med all rimlighet inte spela någon roll så länge ett av måtten är högst 20, ett annat högst 40 och det tredje högst 55.

Den där lådan läraren pratade om är en blå stålställning nära incheckningsdisken för att testa om man måste checka in väskan. Här hoppas jag att någon annan kan komma med ett bra svar! Undrar nämligen exakt samma sak! =)
#741 2009-05-02, 01:42
Ursprungligen postat av HildegardKrabba
De sa på väskaffären att Ryanair blivit mycket hårdare på sistonde. Är det någon som har mätt de där blåa testställen mer exakt? Jag köpte en väska som var 21-22 cm djup. Är det någon som lyckats få ner en väska med liknande storlek?


Vetifan!
Senast jag flög med Ryanair så var det en massa små arabtanter med på planet. Har nog aldrig sett så mycket handbagage. Att ingen stoppade dem är för mig en gåta! Hade nog gått åt fyra korgar för all deras skit!
#742 2009-05-02, 12:42
HildegardKrabba
Ursprungligen postat av moderatswing
Vetifan!
Senast jag flög med Ryanair så var det en massa små arabtanter med på planet. Har nog aldrig sett så mycket handbagage. Att ingen stoppade dem är för mig en gåta! Hade nog gått åt fyra korgar för all deras skit!


Åh fan... det där går ju tvärtemot vad de annonserar ut överallt om hårdare bagagekontroll. När reste du?
#743 2009-05-02, 16:27
Ursprungligen postat av HildegardKrabba
Åh fan... det där går ju tvärtemot vad de annonserar ut överallt om hårdare bagagekontroll. När reste du?


Februari!
Paris till Skavsta!

Kanske är fransmännen som inte har någon koll. Var i princip frivilligt att lägga väskan i korgen.
#744 2009-05-05, 17:38
aliqua
Hej, jag har bokat flyg mellan London STN och Skavsta den 8 juli, jag skulle först åka kl 13.30 och nu har de ändrat mitt flyg till 06 nånting, samma tid som mitt flyg från Antalya går. Det jag inte förstår är att det går ett flyg senare, 17.55. Varför har de inte bokat in mig på det? Det står att det ska kunna ändras gratis om det är mer än 3 timmar men det går ju för fan inte ens att ringa kundtjänsten? Finns det ingen kundtjänst på mail? Nån mer som haft detta problem med kundtjänsten?