Ursprungligen postat av watson6669
Det kostar 250 kr tur och retur med Stanstead Express så hur du får det till 970 kr för 2 personer begriper jag inte.
Sen går det flygbussar till Skavsta från Stockholm , 190 t/r /personer 380 kr.
Så då blir det 2320kr för Ryan Air mot 5161 för SAS, En skillnad på 2841kr.
Med den besparingen så har du ju pengar till 2 nätter på ett hyggligt hotell.
Sen vore det ju smakfullt att jämföra vad det kostar att ta bil till Arlanda och utnyttja parkeringen där.
Själv har jag 17 mil till Skavsta och över 30 till Arlanda.
Ölen är ju bara löjligt att räkna in, folk som inte dricker eller ska köra kan ju aldrig uttnyttja gratis öl.
Du tar gärna flygbuss till Arlanda men inte till Skavsta?
Att SAS skulle vara säkrare är ju bara nonsens.
Jag har flugit med Ryan Air en massa gånger och skulle definitivt inte betala mer för att flyga med SAS.
Men tagga ner. Nu tar vi en sak i taget.
970:- för transporten till och från Stansted var dåligt skrivet. Det jag menade var att detta var transporten till och från flygplatsen i båda fallen. Från Heathrow klarar man sig med ett dyrare Undergroundpass, men i fallet med Stansted krävs både Stansted Express och Undergroundpass om man skall åka runt inne i London.
Jämförelsen är alltså totalkostnad för transport i London och till och från flygplatserna. Inget annat. Sorry för det.
Flygbussen skrev jag att det inte var något alternativ till och från Skavsta. Jag väljer inte det. Sen om det går, det spelar ingen roll. Detta är hur jag jämför. Vill man så kan man bo i tunna med bajs också, men jag väljer att bo i innerstan i en lgh. Det är mitt val.
Samma sak på ARN vs. Skavsta: det är min jämförelse. För mig är det bättre.
Samma med ölen: vadå löjligt? Jag ville ha det, alltså blev det en merkostnad. Jag skiter i om andra inte dricker. För mig var det så.
Det är detta som folk inte verkar förstå. Det är ju servicen, närheten och enkelheten jag pröjsar för. Jag tycker att det är värt det. Vill ni andra konka runt med ett lågservicebolag med pajasstatus, så gör ni det. Det är ert val. Helt okej.
Säkerheten: jag har aldrig sett en flygvärdinna på SAS somna, men det har uppenbarligen hänt flera gånger på Ryanair. I deras utbildning så är inte heller säkerheten någon prioriterad fråga, enligt den Wallraff-doku som gjordes om bolaget. Säkerheten är alltså eftersatt på ett sådant sätt att det inte märks så länge inget händer, men dag det händer... Och när behöver man värdinnornas specialutbildning? När de servrar nötter eller när planet brinner upp?