Hitta diskussioner med liknande innehåll

Ryanair - den stora tråden /mod

#73 2006-03-23, 01:41
Harry_
http://www.flashback.info/showthread.php?t=148343


har hört att personalen i England får inte ladda sina mobiler
bara för att det kostar pengar


men jag flyger billigt
#74 2006-03-23, 03:19
andersanden
Ursprungligen postat av Stålfarfar
...SAS, å andra sidan, drar in på långlinjerna. Nu släcks Singapore den sista mars. Man satsar i stället på att köra full apklass på europalinjerna för att skrämma bort européer som potentiellt skulle kunna resa med SAS på långa sträckor, vilket tidigare varit ganska populärt. SAS har valt en annan väg, att sänka sig till Ryanairs nivå vad gäller ombordservice men att behålla sina höga priser. Inte konstigt att kunderna väljer bort SAS.


Exakt... Om det nu fortfarande är någon som tror att SAS har mycket bättre service än RyanAir, så kan ni läsa vad missnöjda passagerare tycker om SAS på denna länk:
http://www.airlinequality.com/Forum/sas.htm
#75 2006-03-23, 07:57
Stålfarfar
Ursprungligen postat av andersanden
Exakt... Om det nu fortfarande är någon som tror att SAS har mycket bättre service än RyanAir, så kan ni läsa vad missnöjda passagerare tycker om SAS på denna länk:
http://www.airlinequality.com/Forum/sas.htm


Kolla även in detta forum där mycket frekventa resenärer kontinuerligt skriver om SAS och deras senaste påhitt, hur de behandlas som patrask trots att de lägger hundratusentals kronor på biljetter per månad.
#76 2006-03-24, 06:01
Fennicum
Ursprungligen postat av andersanden
Exakt... Om det nu fortfarande är någon som tror att SAS har mycket bättre service än RyanAir, så kan ni läsa vad missnöjda passagerare tycker om SAS på denna länk:
http://www.airlinequality.com/Forum/sas.htm


Sist jag flög med "SAS" flög jag med Blue1, ett finskt SAS-ägt systerföretag, och trots att det är ett hyfsat "lågpris"-företag är standarden långt bättre än hos SAS egna avgångar. Det bjöds på läsk och macka trots att det rörde sig om en flight på mindre än en timme, hos SAS måste man betala för ett glas vatten.

SAS är med andra ord helt värdelöst i förhållande till vad man får betala för att flyga med dem. Rekommenderas inte.
#77 2006-03-24, 06:35
GodSaysNo
Jag är nyligen tillbaka från en kortare resa och flög med SAS. Det var en 2timmars flygning, jag satt i ekonomiklass och - hör och häpna - jag fick betala för vattnet!? 3 euro skulle dom ha. Jag frågade givetvis varför och fick som svar att dom bara fick ge bort vatten om man var tvungen att ta medicin. Det är Ryanair nivå. Det borde fan finnas en lag som förbjuder flygbolag att ta betalt för vatten ombord på flygplan. Som vanligt var flygvärdinnorna bittra gamla kärringar (och nån gubbe) som tack vare LAS fortfarande har kvar jobb dom för länge sedan borde lämnat.
#78 2006-03-24, 14:25
Stålfarfar
Ursprungligen postat av Fennicum
Sist jag flög med "SAS" flög jag med Blue1, ett finskt SAS-ägt systerföretag, och trots att det är ett hyfsat "lågpris"-företag är standarden långt bättre än hos SAS egna avgångar. Det bjöds på läsk och macka trots att det rörde sig om en flight på mindre än en timme, hos SAS måste man betala för ett glas vatten.


Alla andra flygbolag i SAS-gruppen har bättre standard än SAS "själva" (alltså Scandinavian Airlines). Denna strategi har funnits sedan några år, då vissa personalkategorier inom Scandinavian Airlines vägrade gå med på de besparingsavtal som alla andra personalgrupper i koncernen gått med på. För att rädda sina jobb och SAS' överlevnad hade övriga anställda i SAS-gruppen bl a lönefrysning 2001-2005.

Kabin- och pilotkår samt SGS' markpersonals fackförbund satte sig på tvären och får nu rättmätligen lida för att de inte ville vara med och rädda SAS undan konkurs. Scandinavian Airlines delades upp i tre nationella bolag och hålls numera hårt. Många av deras linjer har överlåtits på andra bolag i koncernen, bl a Blue1, Spanair och AirBaltic som alla är ganska förnämliga flygbolag. Med andra ord, vill ni bli behandlade som människor och få någorlunda hyfsad service för den höga peng ni betalar för er biljett, så åk med något av de andra bolagen i SAS-koncernen. Scandinavian Airlines är inte representativt för SAS idag.
#79 2006-07-08, 21:52
Kiwi
Försöker göra en online bokning på Ryanairs hemsida men när jag ska skriva mitt efternamn som innehåller ett "Ö" så godtar den inte det.
Står dock att man ska kunna använda ÅÄÖ.

Någon som fått ÅÄÖ att funka eller hur har ni gjort när ni bokat?

Funkar det med kreditkorts betalning om det står ett o istället för ett Ö?
#80 2006-07-15, 00:49
pro
Hej,

Jag har tappat bort mailet med bokningsnumret till min ryanairbiljett om några veckor. Hur får jag tillbaka det?

Skulle inte det gå, undrar jag, kollar de verkligen bokningsnumret när man är på flygplatsen? För jag vet ju när flyget går från Skavsta, kan jag bara dra dit med pass utan bokningsnummer?

mvh
#81 2006-07-15, 01:08
-jOE!
Går det inte att ringa/maila dom och få ett nytt?!
#82 2006-07-15, 08:41
Kiwi
Ring dom?
Kostar bara 4 kr minuten...
#83 2006-07-15, 10:59
AviLGH
Såvitt jag vet behöver du bara numret om du ska anända maskinen för check-in. Om du går till en bemannad disk så kollar de ju bara att du står med på listan.
#84 2006-07-15, 12:09
pro
Ursprungligen postat av AviLGH
Såvitt jag vet behöver du bara numret om du ska anända maskinen för check-in. Om du går till en bemannad disk så kollar de ju bara att du står med på listan.


Exakt, tror också det är så.
Är *ganska* säker på vilken dag jag ska flyga iaf, hehehe.