Nån som vet vad C drog/mil och passagerare vilket jag antar att dom räknat på här.
Var den sen inte fullbelagd så blir det ju ännu värre.
Bränsleförbrukning för några plan. Förbrukningen är angiven i flygbränsle vilket har ungefär samma energidensitet som diesel. Förbrukningen är angivet i räckvidd/kapacitet vilket ger utrymme för 45minuter bränsle marginal vilket säker den faktiska förbrukningen med ytterligare ca 5-10%
Boeing 777-300ER (550 säten): 0,23liter/mil
Boeing 747-400ER (524/2klasser): 0,32liter/mil
Boeing 737-500 (189 säten) 0,24lite/mil
Boeing 787 (280, 2 klasser) 0,27liter/mil
Airbus 321 (220säten) 0,24liter/mil
Airbus 340 (520säten) 0,26liter/mil
Airbus 380 (853säten) 0,24liter/mil
http://www.nyteknik.se/nyheter/fordon_motor/flygplan/article3098594.ece?...
Men, jag antar att den gick ur tiden pga ålder. Man kan hålla igång saker i oändlighet - men det kostar. Om motorkonstruktionen var från 50-talet och planet från 60-talet så tycker jag att den klarade sig skapligt länge.
Ang ryssarnas spioneri så läste jag nånting om att dom hade läckt formeln för gummiblandningen i däcken (tydligen även det special) fast fel formel och den gummiblandningen skulle bli som tuggummi när den värmdes upp vid landning. Om det sen stämmer eller om det bara var en skröna kan jag inte svara på.
EDIT:
Hittade detta på wikipedia
For example, Concorde cruised at Mach 2.05 with its engines giving an SFC of 1.195 lb/(lbf·h) (see below); this is equivalent to an SFC of 0.51 lb/(lbf·h) for an aircraft flying at Mach 0.85, which would be better than even modern engines; it was the world's most efficient jet engine.[2] However, Concorde ultimately has a less aerodynamically efficient and heavier airframe- due to being supersonic the lift to drag ratio is far lower. In general the Total Fuel Burn of a complete aircraft is of far more importance to the customer.
Men fattar inte, tja... jag är nog för trött.