Hitta diskussioner med liknande innehåll

Norwegian - den stora tråden /mod

#229 2012-12-04, 16:54
Ja det får du. Jag har tagit med mig både bonsai-träd och andra växter i handbagaget
#230 2012-12-10, 19:45
EasyJoe
Svenskarna gillar Norwegian bäst som fly bolag

http://www.facebook.com/flynorwegian?fref=ts

http://media.norwegian.com/#/pressrelease/view/norwegian-kaaret-til-sver...


- Norwegian har de siste årene vokst kraftig. Kundene er fornøyde med så vel innenriksreiser som utenriksreiser, og Norwegian scorer høyest i målingene. Kundene synes man får mye mer valuta for pengene hos Norwegian enn SAS og Ryanair, skriver Svenskt kvalitetsindex.

Grattis Norwegian
#231 2012-12-23, 02:16
DaGoose
Har jag rätt till ersättning om jag blivit 3.5 timmar försenad? Verkar som om man ska få ersättning i de flesta fall om ens flyg ställs in vilket mitt gjordes men jag blev inbokad på ett nytt. Fortfarande rätt till ersättning?
#232 2012-12-26, 17:38
Ursprungligen postat av DaGoose
Har jag rätt till ersättning om jag blivit 3.5 timmar försenad? Verkar som om man ska få ersättning i de flesta fall om ens flyg ställs in vilket mitt gjordes men jag blev inbokad på ett nytt. Fortfarande rätt till ersättning?


Beror på omständigheterna. Här finns rätt bra överblick:

http://www.konsumentverket.se/Vara-omraden/Resor-och-turism/Flyg/Efter-f...
#233 2012-12-27, 00:42
DaGoose
Ursprungligen postat av Metroper
Beror på omständigheterna. Här finns rätt bra överblick:

http://www.konsumentverket.se/Vara-omraden/Resor-och-turism/Flyg/Efter-f...


Vad jag förstått borde jag ha rätt till ersättning. Hörde inte vad som ropades ut på Arlanda men det var något med besättningen, antar att någon hade blivit sjuk eller så.

Problemet är ju att man måste skicka brev till Norge när det gäller reklamationsärenden? Finns det ingen telefon eller mail man kan vända sig till? Har även frågor angående deras hantering av bortglömda föremål i deras plan.
#234 2012-12-27, 15:07
DieTrolle
Glömde min jacka på ett flyg till Arlanda för ett tag sedan. Verkar som att vissa flygbolag lämnar in kvarglömda föremål till Missingx (http://www.missingx.com/). Tog några dagar innan jag hittade min jacka på hemsidan och fick sedan tillbaks den mot en mindre avgift.
#235 2012-12-27, 16:15
DaGoose
Ursprungligen postat av DieTrolle
Glömde min jacka på ett flyg till Arlanda för ett tag sedan. Verkar som att vissa flygbolag lämnar in kvarglömda föremål till Missingx (http://www.missingx.com/). Tog några dagar innan jag hittade min jacka på hemsidan och fick sedan tillbaks den mot en mindre avgift.


Kollat den sidan och tyvärr har inte mitt borttappade föremål dykt upp där

Efter att ha talat med kundservice så verkar det som att jag måste skicka brev till huvudkontoret om jag sedan vid eventuellt avslag ska kunna överklaga till Transportklagenemnda. Blev erbjuden 299 kr tillbaks som jag betalat för att omboka mitt flyg, vilket inte hade något att göra med att jag blev försenad 3.5 h. Någon som har erfarenhet av ersättningsärenden hos Norwegian?
#236 2013-01-09, 14:39
Rastapopulos
Någon som har erfarenhet av att resa med Norwegian till Dubai? Känns lite sådär att resa en såpass lång flight (6-7 timmar) med ett lågprisbolag. Men Norwegian är det enda flygbolaget som flyger direkt till Dubai från Sverige, och då dessvärre endast från Stockholm.
#237 2013-01-09, 15:17
Jag flög med dom till Dubai i Februari förra året. Resan var helt okey och det kändes inte som 6-7 timmar. Flög med ett av deras nyare plan så stolarna var det inget fel på. Film visades under flighten sen släckte de även ner lite så man kunde sova bort en del av resan. De serverar ingen gratis mat på planet så käka ordentligt innan, ta med någon macka eller så köper du deras inplastade mackor på planet. Kan även tillägga att de har wifi på sina flighter, kanske inte den snabbaste men det funkade förutom över Iran då det stängdes av pga någon iransk inhemsk lag. Om du undrar över något mer så skicka ett PM.
#238 2013-01-09, 22:17
sven33
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Någon som har erfarenhet av att resa med Norwegian till Dubai? Känns lite sådär att resa en såpass lång flight (6-7 timmar) med ett lågprisbolag. Men Norwegian är det enda flygbolaget som flyger direkt till Dubai från Sverige, och då dessvärre endast från Stockholm.


Eftersom Norwegian inte är särskilt billiga på denna rutt råder jag dig att välja ett annat alternativ. 6-7 timmar i Norwegians lilla och dessutom trånga 737a blir inte roligt.

Norwegian har dessutom verkligen stretchat hur långt man kan flyga med en så liten maskin, så pass att de inte får flyga med fullt plan + att de ganska ofta tvingas mellanlanda på hemvägen om de har för mycket motvind (bränslet räcker inte).

Brukar kosta lika mycket eller några få hundralappar mer att flyga med Qatar, det är helt klart värt bytet samt pengarna.
#239 2013-02-14, 12:14
Pastellfisk
För ganska precis en vecka sedan ändrade jag på en bokning med Norwegian. Med ombokningsavgift och det nya biljettpriset landade ändringen på 899. Så långt gott och väl. Nu, sju dagar senare, har det fortfarande inte dragits några pengar från kontot. Är detta någon form av standardförfarande hos Norwegian eller ska man bli nojjig för att man står med en obetald resa när det är dags att checka in?

Självfallet tycker jag inte det är skitkul att betala men jag är samtidigt mån om att faktiskt komma iväg. Har varit i kontakt med banken som säger att det inte finns något reserverat belopp, samt med Norwegian som säger att bokningen är ok.

Tänkte mest om fler varit med om liknande fall och i så fall, hur lång tid tog det innan pengarna drogs för er?
#240 2013-02-14, 21:56
DaGoose
Ursprungligen postat av DaGoose


Efter att ha talat med kundservice så verkar det som att jag måste skicka brev till huvudkontoret om jag sedan vid eventuellt avslag ska kunna överklaga till Transportklagenemnda. Blev erbjuden 299 kr tillbaks som jag betalat för att omboka mitt flyg, vilket inte hade något att göra med att jag blev försenad 3.5 h. Någon som har erfarenhet av ersättningsärenden hos Norwegian?


Skickade brevet 7:e januari, inte fått något svar än. Talade med kundtjänst i slutet av januari som sa att det tar mellan 4-6 veckor att få svar från dem, ibland uppemot 8.