Hitta diskussioner med liknande innehåll

Norwegian - den stora tråden /mod

#481 2014-03-13, 18:55
Ursprungligen postat av speedi-
Fan vad förbannad jag blir på deras dyra jävla biljetter. Fan ständigt dyrare än SAS när jag kollar mina favoritrutter.

Så flyg med SAS istället då?
#482 2014-03-14, 18:00
speedi-
Ursprungligen postat av Hefaiston
Så flyg med SAS istället då?


Visst, stör mig bara på att Norwegian försöker marknadsföra sig som så billiga men ändå aldrig är det.

För övrigt så kollar jag på en biljett nu och LowFare kostar 1500 kr mer än Flex. När jag kollar info på dessa så verkar det som att Flex är bättre (platsreservation) medan LowFare inte har det. Vad missar jag, och vad är egentligen skillnaden?

Edit: Läser på mer och mer. Blir bara än mer förbryllad över att det kostar 1500 kr MER för en MYCKET sämre biljett. Hur tusan går det ihop?
#483 2014-03-14, 18:27
Någon som vet om det går att få tag på någon kopia på nätet av tull lappen man får på planet? (digitalt)
Så man är lite förberedd inför när man åker om en vecka..
#484 2014-03-14, 22:40
Ursprungligen postat av deadhead.
Någon som vet om det går att få tag på någon kopia på nätet av tull lappen man får på planet? (digitalt)
Så man är lite förberedd inför när man åker om en vecka..


Jadå :-)
http://www.cbp.gov/xp/cgov/travel/vacation/sample_declaration_form.xml

http://www.floridasidan.se/VisaTull.php
#485 2014-03-14, 23:02
Ursprungligen postat av speedi-
Visst, stör mig bara på att Norwegian försöker marknadsföra sig som så billiga men ändå aldrig är det.

För övrigt så kollar jag på en biljett nu och LowFare kostar 1500 kr mer än Flex. När jag kollar info på dessa så verkar det som att Flex är bättre (platsreservation) medan LowFare inte har det. Vad missar jag, och vad är egentligen skillnaden?

Edit: Läser på mer och mer. Blir bara än mer förbryllad över att det kostar 1500 kr MER för en MYCKET sämre biljett. Hur tusan går det ihop?


Norwegian har ibland problem med sitt system, detta med att LowFare ibland är dyrare har nämnts på deras FB sidor. De har även problem med betalningarna ibland, det går helt enkelt inte att boka.

Allvarligare är ju deras behandling av kunderna, lite av det som kommit fram är: Man säljer Dreamlierupplevelsen men levererar resor med gamla inhyrda plan och ger ingen kompensation till kunderna, Norges motsvarighet till ARN har rekommenderat Norwegian att ersätta med 10% av priset men de vägrar, Forbrukerrådet (tror jag de heter) har nu beslutat att bistå ett antal klaganden med juridisk hjälp och stämma Norwegian i domstol. DE inhyrda flygplanen har ingen mat eller dryck ombord så har man inte bokat mat får man åka kanske 10 timmar utan mat och dryck. Även maten till de som beställt måltider tar ibland slut så de blir utan. Man betalar för platsbokning men när flygmaskinerna byts ut placeras passagerarna hur som helst i maskinen, sällskap och par splitras o.s.v.
Norwegians kundtjänst har ibland telefonköer på upp mot en timme, betalsamtal, även från utlandet som kostar mycket. Svarstiden på klagomål och mejl är nu på uppåt 12 veckor. Retur av pengar för avbokade resor hålls inne i månader.
Norwegian ljuger om allt möjligt, bl.a. om att flygen är på underhåll och därför ersätts när de i själva verket inte har tillstånd att flyga med vissa av maskinerna (registrerad på Irland). Man har infört flygmat som ska hålla för att skickas Jorden runt i ett halvår innan den äts, mat med maskar har förekommit :-( Maten är dessutom horribelt dyr. Man har en konflikt med facken främst i USA angående idén att hyra in personal där det är billigast, det kan man ju tycka vad man vill om i.o.f.s. men det gör att det finns motstånd mot att ge dem flygtillstånd.

Vi har bokat Norwegian till USA men det ångrar vi och kommer sluta använda dem för gott när vi använt alla bonuspoäng vi samlat på oss oavsett hur vår resa avlöper, ett företag som beter sig så gynnar vi inte och de är ju som Du säger sällan billiga ens. Vi betalar hellre mer och reser med ett seriösare företag.
Direktflyg och Dreamlinern lockade oss trots högre pris men för många blir det en mardröm med dagar på flygplatser och inlåsta på hotell och resor med gamla flygplan utan underhållning, mat & dryck.

https://www.facebook.com/flynorwegian https://www.facebook.com/NorwegianSverige https://www.facebook.com/NorwegianDanmark
#486 2014-03-15, 00:08
speedi-
Ursprungligen postat av Floridasidan
Norwegian har ibland problem med sitt system, detta med att LowFare ibland är dyrare har nämnts på deras FB sidor. De har även problem med betalningarna ibland, det går helt enkelt inte att boka.

Allvarligare är ju deras behandling av kunderna, lite av det som kommit fram är: Man säljer Dreamlierupplevelsen men levererar resor med gamla inhyrda plan och ger ingen kompensation till kunderna, Norges motsvarighet till ARN har rekommenderat Norwegian att ersätta med 10% av priset men de vägrar, Forbrukerrådet (tror jag de heter) har nu beslutat att bistå ett antal klaganden med juridisk hjälp och stämma Norwegian i domstol. DE inhyrda flygplanen har ingen mat eller dryck ombord så har man inte bokat mat får man åka kanske 10 timmar utan mat och dryck. Även maten till de som beställt måltider tar ibland slut så de blir utan. Man betalar för platsbokning men när flygmaskinerna byts ut placeras passagerarna hur som helst i maskinen, sällskap och par splitras o.s.v.
Norwegians kundtjänst har ibland telefonköer på upp mot en timme, betalsamtal, även från utlandet som kostar mycket. Svarstiden på klagomål och mejl är nu på uppåt 12 veckor. Retur av pengar för avbokade resor hålls inne i månader.
Norwegian ljuger om allt möjligt, bl.a. om att flygen är på underhåll och därför ersätts när de i själva verket inte har tillstånd att flyga med vissa av maskinerna (registrerad på Irland). Man har infört flygmat som ska hålla för att skickas Jorden runt i ett halvår innan den äts, mat med maskar har förekommit :-( Maten är dessutom horribelt dyr. Man har en konflikt med facken främst i USA angående idén att hyra in personal där det är billigast, det kan man ju tycka vad man vill om i.o.f.s. men det gör att det finns motstånd mot att ge dem flygtillstånd.

Vi har bokat Norwegian till USA men det ångrar vi och kommer sluta använda dem för gott när vi använt alla bonuspoäng vi samlat på oss oavsett hur vår resa avlöper, ett företag som beter sig så gynnar vi inte och de är ju som Du säger sällan billiga ens. Vi betalar hellre mer och reser med ett seriösare företag.
Direktflyg och Dreamlinern lockade oss trots högre pris men för många blir det en mardröm med dagar på flygplatser och inlåsta på hotell och resor med gamla flygplan utan underhållning, mat & dryck.

https://www.facebook.com/flynorwegian https://www.facebook.com/NorwegianSverige https://www.facebook.com/NorwegianDanmark


Vad betyder det här då, får man för det priset då? (inte för att det priset är bra men mer rimligt än 3500k för en enkelresa till England...)

Låter skrämmande det där sista. Har alltid tyckt Norwegian varit klockrent förut, men nu blir man mer och mer skeptisk.
#487 2014-03-15, 16:22
MrMedjetskin
Precis hemkommen från en t/r Florida (Fort Lauderdale) med Norwegian. Efter allt jag läst så hade jag inga höga förväntningar. jag betalade ca 4000 kr t/r inkl avbokningsskydd. det var klart billigare än alla andra bolag samt att det var direktflyg. Jag hade då turen (uppenbarligen) att få åka nya dreamlinern, helt ok kärra, hyffsat sköna stolar på hemvägen hade jag en 3 rad för mig själv. Film och musikutbudet i androidskärmen är helt ok. Jag hade inte köpt deras "matpaket" kommer inte ihåg vad det heter, när man får mat, 1 bagage samt platsbokning, men det enda som var jobbigt var att jag fick vänta på att alla som hade köpt mat innan fått sitt serverat och kaffe och skräp undanplockat, innan jag kunde beställa min öl och jordnötter. Beställningen gör man förövrig i androidskärmen framför sig, drar visa kortet sen kommer grejerna direkt, jävligt smidigt. Sen antar jag att man flyger till Fort Lauderdale för att det är billigare(?) än Miami för bolaget. Ft Lauderdale är en hyffsat liten flygplats och man fick gå av ute på landningsbanan och bussas in till security vilket var lite tidsödande och irriterande efter en flight på mer än 10 timmar. I övrigt så var vi 1 timme tidigare på hemvägen. 8 timmar nånting vilket är helt ok. Så jag kan bara säga att jag är nöjd med norwegian. Äkta "Man Får Vad Man Betalar För".

Juste en grej till På väg dit så var cabincrew amerikaner och amerikanskor, helt ok. Hem däremot var de typ thailändska eller kinesiska med hyffsat stapplande engelskt uttal osv. resan avslutades med "We hope you have pleasant stay in Arlanda"
#488 2014-03-28, 18:36
Slingerland
Hej, första inlägget!
Är det någon som sitter på information om hurvida man har en touchscreen vid sittplatserna med extra benutrymme vid nödutgångarna? Är ju inget säte framför utan förmodligen endast en "vägg". Skönt när man har långa ben men jävligt drygt att sitta i 11 timmar utan personlig underhållning
Ber om ursäkt om frågan har besvarats tidigare i tråden.

Mvh
Slingerland
#489 2014-03-29, 07:02
mjulven
Ursprungligen postat av Slingerland
Hej, första inlägget!
Är det någon som sitter på information om hurvida man har en touchscreen vid sittplatserna med extra benutrymme vid nödutgångarna? Är ju inget säte framför utan förmodligen endast en "vägg". Skönt när man har långa ben men jävligt drygt att sitta i 11 timmar utan personlig underhållning
Ber om ursäkt om frågan har besvarats tidigare i tråden.

Mvh
Slingerland


Ja, det har du. Den finns i ena armstödet och viks upp.
#490 2014-04-02, 11:56
Har bara massa gott och varmt intryck av min vistelse till och från USA för en vecka sedan. Fungerade underbart bra och god mat enligt mig för dom pengarna man fick lägga ut. Har inget dåligt att säga gällande Norwegian.
#491 2014-04-24, 21:55
viseria477
ngn som känner till hur norwegians rewardsystem funkar?

om jag hade konto när jag köpte mina bangkok biljetter för ca 5000kr, hur mkt rabatt får man till nästa köp?
#492 2014-04-25, 07:54
LEXBASE
Ursprungligen postat av viseria477
ngn som känner till hur norwegians rewardsystem funkar?

om jag hade konto när jag köpte mina bangkok biljetter för ca 5000kr, hur mkt rabatt får man till nästa köp?


• 1 CashPoint = 1 NOK
• You earn 2% CashPoints on all LowFare tickets*
• You earn 10% CashPoints on all Flex tickets*
• You can use your CashPoints to buy flight tickets, check-in luggage, seat reservations or ticket changes
• You can redeem your CashPoints whenever you want
• You will receive exclusive member offers and account status every month
• It’s completely free!