Hitta diskussioner med liknande innehåll

Norwegian - den stora tråden /mod

#97 2012-01-29, 01:40
alex1987
ryanair trafikerar ju redan en bunt spanska flygplatser fårn en mängd svenska flygplatser, ser inte hur norwegian skall kunna bräcka dom
#98 2012-01-29, 14:47
Tjaeng
Ursprungligen postat av alex1987
ryanair trafikerar ju redan en bunt spanska flygplatser fårn en mängd svenska flygplatser, ser inte hur norwegian skall kunna bräcka dom


För att Norwegian har visat sig kunna sälja biljetter ungefär lika billigt som Ryanair utan att vara enorma rövhål på samma gång? Det är väl egentligen den enda anledningen till att de fått fotfäste på en marknad där de nu blivit större än Ryanair och trängt undan Easyjet helt.
#99 2012-01-29, 15:22
Ursprungligen postat av Tjaeng
För att Norwegian har visat sig kunna sälja biljetter ungefär lika billigt som Ryanair utan att vara enorma rövhål på samma gång? Det är väl egentligen den enda anledningen till att de fått fotfäste på en marknad där de nu blivit större än Ryanair och trängt undan Easyjet helt.

Ryanair har fått parkera 80 B737or i vinter, så dom är inte immuna emot dåligare tider heller.
Norwegian är billiga ibland inte lika ofta som Ryanair är min sammanfattning.
#100 2012-02-22, 18:22
Domyoji
Läste en dansk artikel om de nya planen Norwegian har (översatt av mig själv)

Ursprungligen postat av Internet
På en flygning från Oslo till Bangkok t/r använder sig 787an 26.000l bränsle mindre än en Airbus A330-200, som SAS använder på flera av sina rutter. Det motsvarar en besparing på 140.000NOK. Oslo - New York t/r drar 17.000l mindre och sparar 95.000 NOK.


T.o.m en idiot som mig som inte kan mycket om plan förstår ju att det här kan komma och bli bra och billigt (OSL-NY 1.500-2.000 NOK t/r)

Och ska man tro på namnet "Dreamliner" så får vi väl hoppas att åtminstone underhållningen ombord är OK. Servicen kommer vara samma gamla skandinaviska skit med norska priser - det är ingen överraskning.
#101 2012-02-22, 18:24
gato12
ser fram emot när de börjar flyga till USA och New York.

hoppas de lyckas pressa priserna ordentligt.
#102 2012-02-22, 19:33
Ursprungligen postat av Domyoji
Läste en dansk artikel om de nya planen Norwegian har (översatt av mig själv)

T.o.m en idiot som mig som inte kan mycket om plan förstår ju att det här kan komma och bli bra och billigt (OSL-NY 1.500-2.000 NOK t/r)

Och ska man tro på namnet "Dreamliner" så får vi väl hoppas att åtminstone underhållningen ombord är OK. Servicen kommer vara samma gamla skandinaviska skit med norska priser - det är ingen överraskning.


Det där ska man nog ta med en nypa salt eftersom planen inte levererats än.

Jag gissar på att de amerikanska bolagen ligger pyrt till i första hand eftersom de kör med ännu äldre plan och tveksam service. Att SAS ger upp longhaulen från sina hubbar är inte troligt, jag tror vilken allians bolaget tillhör har betydelse för en hel del resenärer och att Norwegian står utanför dylika är inte till fördel för dem.
#103 2012-02-22, 21:47
Domyoji
Ursprungligen postat av Cliffak
Det där ska man nog ta med en nypa salt eftersom planen inte levererats än.

Jag gissar på att de amerikanska bolagen ligger pyrt till i första hand eftersom de kör med ännu äldre plan och tveksam service. Att SAS ger upp longhaulen från sina hubbar är inte troligt, jag tror vilken allians bolaget tillhör har betydelse för en hel del resenärer och att Norwegian står utanför dylika är inte till fördel för dem.


De siktar på att ta halva priset.

Dock så är ju SAS förmån att de har United i sin allians och kan fortsätta resor inrikes i USA medan med Norwegian så blir du stuck i NY eller måste köpa en ny enskild biljett, vilket kan bli lite "krångligare"
#104 2012-02-23, 01:18
Stygian-Vista
Om SAS blir uppköpta av Qatar kommer man ju aldrig våga flyga mer...
#105 2012-02-23, 06:54
Ursprungligen postat av Domyoji
De siktar på att ta halva priset.

Dock så är ju SAS förmån att de har United i sin allians och kan fortsätta resor inrikes i USA medan med Norwegian så blir du stuck i NY eller måste köpa en ny enskild biljett, vilket kan bli lite "krångligare"


Jag är ytterst tveksam till att det går att ta halva priset, om det inte är så att man menar halva priset före skatter och avgifter.

Det vill säga man kommer till största delen att sikta in sig på nöjesresenärer som inte har något emot att tillbringa extra tid på flygplatsen om de ska vidare i USA.
#106 2012-02-23, 07:53
Tjaeng
Ursprungligen postat av Stygian-Vista
Om SAS blir uppköpta av Qatar kommer man ju aldrig våga flyga mer...


...För att? Qatar blev utnämnt till världens bästa flygbolag så sent som i fjol.
#107 2012-02-23, 20:05
Domyoji
Ursprungligen postat av Tjaeng
...För att? Qatar blev utnämnt till världens bästa flygbolag så sent som i fjol.


Jag undrar också vad fan det var för "snille-kommentar"?

Qatar är väl bättre än SAS liksom..?

Vilket Norwegian också är!!! *rullar ögonen runt i forumet*
#108 2012-03-04, 17:59
Stygian-Vista
Ursprungligen postat av Domyoji
Jag undrar också vad fan det var för "snille-kommentar"?

Qatar är väl bättre än SAS liksom..?

Vilket Norwegian också är!!! *rullar ögonen runt i forumet*


Ja för att de serverar gratis alkohol och har unga fräscha flygvärdinnor som är anställda efter utseende... därför blev de framröstade som bäst. Åker hellre med bolag som rekryterar efter kompetens än bimbomodellen.