Flyglinjer du gärna skulle se i framtiden

#121 2011-09-20, 21:42
Iran Air körde mycket riktigt tidigare på ARN med en B747SP.

http://www.airliners.net/photo/Iran-Air/Boeing-747SP-86/1740774/L/&s...

Numera är det dock oftast en A300 och det var en sådan som halkade av banan i januari 2010.
#122 2011-09-20, 22:24
cottard
Iran air får inte köra sina 747 or till EU längre därav bytet till a300. Synd, för det är ju inte varje dag man ser 747SP nuförtiden...
#123 2011-09-23, 13:30
hadward
Ursprungligen postat av cottard
Iran air får inte köra sina 747 or till EU längre därav bytet till a300. Synd, för det är ju inte varje dag man ser 747SP nuförtiden...


Även från GOT http://www.flygkartan.se/052765/images/52765_72559672
Verkligen inte varje dag..
#124 2011-09-23, 13:59
FantaNaranja
Stockholm - Los Angeles direkt!
#125 2011-09-23, 14:14
hadward
Ett atlantflyg från Landvetter! Antingen NY eller Chiacago!
#126 2011-10-04, 19:24
meatballsinminnesota
http://www.dn.se/ekonomi/mellersta-och-norra-sverige-lockar-ryanair

Gratis reklam från herr O'Leary eller finns det någon potential i det här? Personligen tror jag att detta enbart är svammel då det inte finns någon som kan tänka sig att flyga från norra Sverige till Skavsta om man ska till Stockholm.

Vad tror ni?
#127 2011-10-04, 19:35
von Hindenburg
Jag hoppas du har rätt men svenskar kan vara snåla jävlar så bli inte förvånad om det funkar.

Men realistiskt sett ska det inte gå vägen.
#128 2011-10-04, 21:13
Hans snack om att trycka in 250 pax i en 737 eller ha pilotlösa plan är dock bara de gamla vanliga O'Leary-provokationerna..
#129 2011-10-05, 16:45
Lightnight
Ursprungligen postat av meatballsinminnesota
http://www.dn.se/ekonomi/mellersta-och-norra-sverige-lockar-ryanair

Gratis reklam från herr O'Leary eller finns det någon potential i det här? Personligen tror jag att detta enbart är svammel då det inte finns någon som kan tänka sig att flyga från norra Sverige till Skavsta om man ska till Stockholm.

Vad tror ni?


Jag tror nog att de provar på inrikesflyg i Sverige. Frågan är bara vilka linjer det blir? Förmodligen nån linje mellan Göteborg/Skavsta/Malmö till Luleå/Umeå/Skellefteå(där de redan flyger).

På de "nya" flygplatserna kommer Ryanair säkerligen även starta sommarlinjer till Malaga/Alicante.
#130 2011-10-17, 17:40
ViciousDeliciouz
Malmö - Borlänge.
Vet inte hur Dala Airport har det med direktresor till Malmö, man måste kanske mellanlanda i hufvudstaden?
#131 2011-10-24, 03:04
HordeZla
Hade man kunnat köra t ex Delta linjen mellan Arlanda och New York JFK via Göteborg?
Skulle det bli en för lång omväg, eller hade det kanske lönat sig?

Delta kör ju numera bara under säsong till Stockholm, men om man hade kunnat få med folk ifrån Landvetter så hade det nog lönat sig.
#132 2011-10-26, 21:12
Ursprungligen postat av HordeZla
Hade man kunnat köra t ex Delta linjen mellan Arlanda och New York JFK via Göteborg?
Skulle det bli en för lång omväg, eller hade det kanske lönat sig?

Delta kör ju numera bara under säsong till Stockholm, men om man hade kunnat få med folk ifrån Landvetter så hade det nog lönat sig.


Låter inte som en bra idé, för då skulle man ju gå miste om fördelen med en direktflight från ARN och passagerarna därifån lika gärna kunna flyga via någon större hub. GOT har i nuläget inte underlaget för en direktflight över Atlanten, get over it..