Flyglinjer du gärna skulle se i framtiden

#133 2011-10-26, 23:22
meatballsinminnesota
Ursprungligen postat av Cliffak
Låter inte som en bra idé, för då skulle man ju gå miste om fördelen med en direktflight från ARN och passagerarna därifån lika gärna kunna flyga via någon större hub. GOT har i nuläget inte underlaget för en direktflight över Atlanten, get over it..

Nej, och nu när även Continental/United drar ner på både ARN och CPH så ökar ju inte direkt chanserna till att GOT skulle få en transatlantlinje. Finns helt enkelt inte förutsättningar idag.
#134 2011-11-02, 13:39
meatballsinminnesota
Det spanska lågprisbolaget Vueling börjar flyga Stockholm-Barcelona i mars 2012.

mynewsdesk.com/se/pressroom/stockholm-arlanda-airport/pressrelease/view/...

Konkurrensen blir i och med detta mördande mellan Stockholm och Barcelona. Om man räknar in Ryanairs linje från Nyköping till Girona så var det förra året tre bolag som opererade mellan städerna (Spanair och Norwegian). Nästa år blir det fem när SAS och nu också då Vueling gör entré.
#135 2011-11-03, 23:00
Ursprungligen postat av meatballsinminnesota
Det spanska lågprisbolaget Vueling börjar flyga Stockholm-Barcelona i mars 2012.

mynewsdesk.com/se/pressroom/stockholm-arlanda-airport/pressrelease/view/...

Konkurrensen blir i och med detta mördande mellan Stockholm och Barcelona. Om man räknar in Ryanairs linje från Nyköping till Girona så var det förra året tre bolag som opererade mellan städerna (Spanair och Norwegian). Nästa år blir det fem när SAS och nu också då Vueling gör entré.


Å fy fan.. Flög Vueling mellan Barcelona och Rom i somras och de tänker jag undvika som pesten efter det..
#136 2011-11-08, 21:28
Stockholm-TelAviv
Göteborg-Tokyo
Stockholm-HongKong
Stockholm-Guam
Många fler
#137 2011-12-19, 00:54
meatballsinminnesota
Bumpar den här tråden genom att berätta att Aer Lingus börjar flyga Stockholm - Dublin
http://www.businesstraveller.com/news/aer-lingus-to-launch-verona-and-st...

Rykten jag har hört påstår även att Emirates ska börja trafikera Arlanda - Dubai inom kort samt att Ethiad ska börja på Arlanda - Abu Dhabi. Det senare är dock mer löst.

Intressant säger jag.
#138 2011-12-19, 08:23
MilkywayBob
Ursprungligen postat av Balliong
Stockholm-TelAviv
Göteborg-Tokyo
Stockholm-HongKong
Stockholm-Guam
Många fler


Fram till för en månad sedan gick det en direktlinje från Stockholm till Tel Aviv. Det var ett judiskt bolag som medlemmar av församlingen drev i Stockholm, mestadels användes den för att organisera religiösa resor. Sabra Express.

Göteborg till Tokyo skulle vara kul, men troligt vet jag ej. Göteborg till Beijing skulle däremot kunna fungera.

Guam är väl mer en dröm
#139 2011-12-19, 08:49
fraes
Ursprungligen postat av Balliong
Stockholm-TelAviv
Göteborg-Tokyo
Stockholm-HongKong
Stockholm-Guam
Många fler


Norwegian flyger Stockholm - Tel Aviv. Visserligen bara en gång i veckan, men ändå.
#140 2011-12-19, 09:54
MilkywayBob
Ursprungligen postat av fraes
Norwegian flyger Stockholm - Tel Aviv. Visserligen bara en gång i veckan, men ändå.


Just det! Om man bokar i tid kan man få riktigt bra pris. Jag brukar flyga Austrian, Turkish eller Berlin till Tel Aviv, men Norwegian är ett nytt spännande alternativ.
#141 2011-12-19, 12:57
Axell
Är det bara jag som tycker det vore trevligt med en linje från Arlanda till Toronto? I mina ögon vore den inte helt omöjlig om det inte hinner öppna en ny linje till någon annan nordamerikansk destination.

Air Canada och SAS är ju faktiskt båda med i Star Alliance så det lär ju underlätta för folk att boka om de ska ha transfers och liknande. Air Canada har ju redan en linje som trafikerar mellan Kastrup och Toronto och det ska ju höjas till dagliga avgångar tills nästa sommar enligt länken nedan så då borde den gå ganska bra. Då Toronto även har många flyglinjer till olika destinationer i USA så är ju även den flygplatsen en bra flygplats att byta flyg på.

http://www.travelnews.se/Flyg/Air-Canada-borjar-flyga-dagligen-Kopenhamn...

Så tror ni att CPH-YYZ och ARN-YYZ skulle konkurrera ut varandra eller tror ni att det finns underlag för att trafikera både Arlanda och Kastrup?
#142 2012-01-14, 00:07
jetplane
Jag hade gärna sett en linje mellan Stockholm (ARN) till Los Angeles (LAX) igen. Var länge sedan nu men passagerarunderlaget håller kanske inte...
#143 2012-01-15, 23:25
Axell
Ursprungligen postat av jetplane
Jag hade gärna sett en linje mellan Stockholm (ARN) till Los Angeles (LAX) igen. Var länge sedan nu men passagerarunderlaget håller kanske inte...

Du är inte ensam om att gärna se en till linje från Sverige till Nordamerika men tror just att inte LA står näst på tur direkt. Tror nog att Toronto, Atlanta eller möjligtvis Washington D.C ligger närmast till hands isåfall då det är effektivare för svenskar att byta flygplan på någon av ostkustflygplatserna om man ska till någon annan destination i Nordamerika. Möjligtvis att om man har Honolulu som slutdestination att det är lika bra att mellanlanda på LAX som någon annan amerikansk hub. T
#144 2012-01-17, 03:45
Mätte lite i Google Earth och det verkar vara lite kortare resa, 6300 km istället för 6320 km, från Arlanda till New York än till Toronto.
Från Toronto är det kortare till Dallas, LA och från NY är det kortare till Miami.
Sedan gissar jag att New York är en vanligare slutdestination än Toronto.

Så geografiskt sett verkar ju New York vettigare, borde också finnas bättre anslutningar där.

Fördelen med Toronto skulle väl kunna vara att inte så många kör dit och man då kan locka folk som ändå har ett byte att byta på lila Arlanda istället för Deathrow. Samt folk som ska till Kanada i allmänhet. Låta alla andra sköta New York.