Flyglinjer du gärna skulle se i framtiden

#157 2013-03-30, 12:26
mjulven
Ursprungligen postat av 77Erik77
Hoppas att SAS konkar snarast möjligt. Denna kloss med politisk styrning har av politiskta skäl lagt all viktig trafik i Kastrup trots att det finns bättre kommunikationer och större underlag i Stockholm.

Den dagen SAS konkar kommer marknaden föra över en del av den påtvingade kastruptrafiken till Arlanda.


Skulle säga att underlaget nog är större på Kastrup, detta då man nog måste räkna in hela öresundsregionen i Kastrups upptagningsområde.
#158 2013-04-01, 13:12
Zmeker
ARN-LAX nån gång i veckan
ARN-SYD via BKK skulle vara perfekt enligt mig.
#159 2013-04-01, 13:41
Ursprungligen postat av Zmeker
ARN-LAX nån gång i veckan
ARN-SYD via BKK skulle vara perfekt enligt mig.

Finns ju nästan redan.

TG 961 ARN - BKK 14.30 - 05.50
TG 471 BKK - SYD 08.00 - 20.00
Total restid: 21 timmar 30 minuter, varav 2 timmar 10 minuter är byte BKK

TG 472 SYD - BKK 15.55 - 22.15
TG 960 BKK - ARN 01.10 - 07.00
Total restid: 23 timmar 5 minuter, varav 2 timmar 55 minuter är byte BKK.
#160 2013-04-02, 11:33
Zmeker
Ursprungligen postat av Neksnor
Finns ju nästan redan.

TG 961 ARN - BKK 14.30 - 05.50
TG 471 BKK - SYD 08.00 - 20.00
Total restid: 21 timmar 30 minuter, varav 2 timmar 10 minuter är byte BKK

TG 472 SYD - BKK 15.55 - 22.15
TG 960 BKK - ARN 01.10 - 07.00
Total restid: 23 timmar 5 minuter, varav 2 timmar 55 minuter är byte BKK.


Oj, tänkte inte på det. Jag har ju åkt den rutten flera gånger
Men tack ändå!
#161 2013-04-05, 13:28
Ursprungligen postat av mjulven
Skulle säga att underlaget nog är större på Kastrup, detta då man nog måste räkna in hela öresundsregionen i Kastrups upptagningsområde.


Ja inte bara Öresundsregionen utan större delen av Sydsverige, dvs Skåne,
Halland, Blekinge samt i alla fall södra Småland.
#162 2014-02-17, 00:46
3dskrivaren
Stockholm- Sydney direkt
#163 2014-02-17, 03:37
Ursprungligen postat av 3dskrivaren
Stockholm- Sydney direkt

Låter trevligt, men finns det någon flygplats i Europa som har direktflyg till Sydney, som inte direkt är en jättestad och ungefär så långt bort man kan komma i ett land med runt 20 miljoner invånare? Stockholm har idag direktflyg till Bangkok och Peking, så man kommer till Sydney med ett byte redan idag, Jag tycker annars Stockholm - Hongkong låter som en vettig kompromiss, Hongkong ligger nästan halvvägs från Stockholm till Sydney, samtidigt skulle man få bättre kontakt med södra Kina.

Själv skulle jag, som mest ser Stockholm som en omväg, gilla ett Bangkokflyg från Landvetter några gånger i veckan, gärna något liknande till New York. Swedavia verkar tro att de linjerna kan bli lönsamma. Ett alternativ skulle vara att förlänga SJs snabbtåg till Kastrup.
#164 2014-02-17, 03:51
penka
Ursprungligen postat av BleAivano
Ja inte bara Öresundsregionen utan större delen av Sydsverige, dvs Skåne,
Halland, Blekinge samt i alla fall södra Småland.

Smålänningar flyger inte.
#165 2014-02-17, 04:58
mikaelols
Ursprungligen postat av 77Erik77
Hoppas att SAS konkar snarast möjligt. Denna kloss med politisk styrning har av politiskta skäl lagt all viktig trafik i Kastrup trots att det finns bättre kommunikationer och större underlag i Stockholm.

Den dagen SAS konkar kommer marknaden föra över en del av den påtvingade kastruptrafiken till Arlanda.


Förklara gärna för mig hur Arlandas kommunikation är bättre än Kastrups? Jag veckopendlar mellan dessa två flygplatser och Kastrup slår Arlanda både på upptagningsområde och kommunikationen.

Var tionde minut under rusningstid går det tåg mot både Malmö och in till Köpenhamn. Malmö betalar du ca 100 kr, in till Köpenhamn vanlig pendlingsavgift zonbaserad. Ca 20 DKK.

Tåg direkt från både Kalmar och Göteborg till Kastrup varje timme fram till sen kväll.

Swedavia och Arlanda har mycket att lära. Exempelvis ta bort Arlandaexpress och sätta humana priser på resandet till och från.
#166 2014-02-17, 05:39
Jag skulle återigen vilja se en linje Moskva-Arlanda-Shannon-Gander-Havana-Managua...
eller varför inte Deli-Stockholm-Toronto

/millicom
#167 2014-02-17, 06:01
Ursprungligen postat av mikaelols
Förklara gärna för mig hur Arlandas kommunikation är bättre än Kastrups? Jag veckopendlar mellan dessa två flygplatser och Kastrup slår Arlanda både på upptagningsområde och kommunikationen.

Var tionde minut under rusningstid går det tåg mot både Malmö och in till Köpenhamn. Malmö betalar du ca 100 kr, in till Köpenhamn vanlig pendlingsavgift zonbaserad. Ca 20 DKK.

Tåg direkt från både Kalmar och Göteborg till Kastrup varje timme fram till sen kväll.

Swedavia och Arlanda har mycket att lära. Exempelvis ta bort Arlandaexpress och sätta humana priser på resandet till och från.

Det kan vara värt att tänka på att Öresundstågen, till skillnad från Arlanda Express, delvis är skattefinansierade. Dessutom äger väl Arlanda Express en del av rälsen, vilket kan ge inflytande över om trafiken?

Annars placerades ju bron på en för flygplatsens passagerare bra plats.
#168 2014-02-17, 08:49
RachelZane
CX och SQ får gärna flyga direkt till ARN (Hong Kong respektive Singapore). Den senare skulle underlätta för flighter ner till DPS.