Ursprungligen postat av LP-skiva
Finns ju en del IC-linjer från ARN man vill se.
SFO, DEN, MIA i Nordamerika
GIG, EZE, SCL i Sydamerika
NRT, ICN, PVG i Östasian
SIN, HKG, DEL i Sydasien
Bara för att nämna några. I Afrika kan man väl tänka sig JNB Men den fixar man smidigt med ET via ADD.
CPH och OSL sammanställer och redovisar öppet vilka linjer som "saknas"
här och
här. Jag undrar om någon har hittat motsvarande siffror för ARN?
Här finns ju destinationslistor
http://www.swedavia.se/sv/Goteborg/Resenar/Destinationer/Destinationsguiden2/
(välj Arlanda)
Visar vilka linjer som finns, så man får ju tänka baklänges.
Om att USA börjar vid Shannon:
Smart tanke det där med att nyttja tanktiden. Det där verkar ju vara BAs finflighter, Concordens gamla nummer tror jag, så det måste ju gå så fort som möjligt.
Om de skulle ha en amerikan som immigrerade folk redan vid ombordstigningen, vilket antagligen borde funka, så skulle väl det kräva att alla (eller ingen) immigrerade innan avfärd, och det kan ju vara jobbigt på en linje som handlar om att transportera folk som har bråttom och är villiga att betala.
Någon som vet vad det är för problem som leder till extratankningen, är tankarna för små, är banan för kort, måste de stiga snabbt pga buller?