Hitta diskussioner med liknande innehåll

Varning för KLM.

#25 2015-01-18, 15:51
winnertip
Ursprungligen postat av SilentVictory
Förtjänar och förtjänar.. Just då förtjänade du det absolut, bryter man mot gällande regelverk så ska man straffas för det också. Uppenbarligen har du ansetts vara en säkerhetsrisk, och det måste inte betyda att du kommer ställa dig upp och leva rövare mitt under färden.

Sen om du får ekonomisk ersättning i efterhand är väl bara en bonus i så fall.
Hade du varit neger så hoppas jag att samma regelverk tillämpas.


Så du tycker på fullaste allvar att om en resenär inte passar in i mallen så ska han sparkas ut utan några som helst rättigheter.
Inte konstigt att Sverige håller på att gå åt helvete.
#26 2015-01-18, 15:56
SilentVictory
Ursprungligen postat av winnertip
Så du tycker på fullaste allvar att om en resenär inte passar in i mallen så ska han sparkas ut utan några som helst rättigheter.
Inte konstigt att Sverige håller på att gå åt helvete.

Det handlar inte om att "passa in i någon mall", förstår du inte det?

Du utsätter alla människor på flygplanet för en risk om du stiger på för full, speciellt under start som är en del av det mest kritiska momentet där en olycka är möjligt och att man snabbt måste utrymma.

Det är inte bara här i Sverige där folk tycker såhär. Det är ett regelverk som gäller i både Usa och i Europa.
#27 2015-01-18, 15:57
Hagall123
Ursprungligen postat av Morgonsol
Jo det kan man väl? Jag hade en biljett från Gbg mef mellanlandning i Stockholm, men bestämde mig för ta tåget till Stockholm några dagar tidigare för att hälsa på en kompis, sedan hoppade jag på i Stockholm och åkte dit jag skulle. Det var inga problem.

Ok, vilket flygbolag var det och ringde du dem innan och kollade?
Annars så brukar det vara standard att missar du första så blir du av med både tur och retur biljetten.
Som exempel så var jag i Phuket, hemresan gick ifrån BKK via Phuket och sedan vidare. Jag kollade med dem och de satt att om jag inte går på i BKK så anses biljetten vara förbrukad.
#28 2015-01-18, 15:59
winnertip
Sprang på en gammal kompis häromdagen. Han brukar dra upp till Laos och ordna sitt Thaivisum där.
Således åker han på 30 dagars visa upon arrival. Han åkte med KLM. När han skulle kliva på planet i Amsterdam till Bangkok så blev det ett jävla tjafs. Han förklarade att han ska åka upp till Vientiane och fixa visum där. Nänä, har du inget visum, ingen resa. Han fick fixa en ny resa med Emirates, inga problem. KLM är ett knepigt bolag och holländare är ett knepigt folkslag. Undvik KLM om du kan då de kan hänga upp sig på skitsaker.
#29 2015-01-18, 16:05
winnertip
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det handlar inte om att "passa in i någon mall", förstår du inte det?

Du utsätter alla människor på flygplanet för en risk om du stiger på för full, speciellt under start som är en del av det mest kritiska momentet där en olycka är möjligt och att man snabbt måste utrymma.

Det är inte bara här i Sverige där folk tycker såhär. Det är ett regelverk som gäller i både Usa och i Europa.


Fattar du trögt eller? För min del utgör inte själva förfarandet något problem. Däremot, om man nu som flygbolag vill ha goodwill, då erbjuder man den nekade resenären en ny plats dagen därpå.
Jobbar du på KLM eller?
#30 2015-01-18, 16:18
winnertip
Kan dra en ny story om KLM.
Detta var på 90-talet. Jag flög med KLM till Miami. När jag skulle åka hem så stod det ett par före mig vid incheckningsdisken som hade köpt en rullstol. Sorry, blev svaret, den får ni ta med i kabinen.
Okay, då får det väl bli så. Gick efter dem och när de gick på planet så skulle kabinpersonalen ta sååå mycket hand om denna rullstol.
När jag klev av i Amsterdam så stod detta par och käftade högljutt med kabinpersonalen.
Denna rullstol kom tydligen aldrig med på flyget
Nä, KLM är inget flygbolag att lita på.
#31 2015-01-18, 16:20
ZeroTranquility
Varför behöver man dricka på flygplanet det gör ju resan bara värre ta ett sömnpiller istället!
Tråkigt det som hände men jag tror att dem inte diskuterar så mycket om man är på lyset.
#32 2015-01-18, 16:48
winnertip
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Varför behöver man dricka på flygplanet det gör ju resan bara värre ta ett sömnpiller istället!
Tråkigt det som hände men jag tror att dem inte diskuterar så mycket om man är på lyset.


Okay, ni har väl rätt då. Nu tycker inte jag det men jag är en sketen lastbilschaufför från Stavanger som inte har ett dugg att sätta emot ett stort flygbolag som KLM. Jag kan nog känna mig blåst på mina 12.300 NOK.
Det intressanta med denna tråd är den svenska mentaliteten. Svenskar kan inte hålla ihop.
#33 2015-01-19, 15:44
Ursprungligen postat av winnertip
Okay, ni har väl rätt då. Nu tycker inte jag det men jag är en sketen lastbilschaufför från Stavanger som inte har ett dugg att sätta emot ett stort flygbolag som KLM. Jag kan nog känna mig blåst på mina 12.300 NOK.
Det intressanta med denna tråd är den svenska mentaliteten. Svenskar kan inte hålla ihop.


Haha så bara för att man är svensk så ska man hålla med även om personen i fråga har fel?
#34 2015-01-19, 20:07
Ursprungligen postat av winnertip
Fattar du trögt eller? För min del utgör inte själva förfarandet något problem. Däremot, om man nu som flygbolag vill ha goodwill, då erbjuder man den nekade resenären en ny plats dagen därpå.
Jobbar du på KLM eller?

Om kund nekas på grund av tjänsteleverantörens fel eller misstag så ska kunden givetvis hållas skadelös i den mån det är möjligt, samt gärna gullas lite extra med. Jag har hört exempel på att KLM gör det.
Om kund nekas på grund av att kunden medvetet bryter mot reglerna så kan kunden dra åt helvete, fast man bör kanske formulera det lite snyggare. Jag har läst ett exempel på att KLM gör det.

Blir ju väldigt smidigt om det sprider sig att man kan strunta i hela regelverket och ändå få komma med nästa flyg.

Att det är jävligt surt för dig kan jag bara beklaga.

För övrigt skulle det vara intressant att läsa kabinpersonalens version av händelsen (vilket inte betyder att jag tror att du ljuger).
#35 2015-01-22, 15:36
winnertip
Ursprungligen postat av Neksnor
Om kund nekas på grund av tjänsteleverantörens fel eller misstag så ska kunden givetvis hållas skadelös i den mån det är möjligt, samt gärna gullas lite extra med. Jag har hört exempel på att KLM gör det.
Om kund nekas på grund av att kunden medvetet bryter mot reglerna så kan kunden dra åt helvete, fast man bör kanske formulera det lite snyggare. Jag har läst ett exempel på att KLM gör det.

Blir ju väldigt smidigt om det sprider sig att man kan strunta i hela regelverket och ändå få komma med nästa flyg.

Att det är jävligt surt för dig kan jag bara beklaga.

För övrigt skulle det vara intressant att läsa kabinpersonalens version av händelsen (vilket inte betyder att jag tror att du ljuger).


Gullas? Det handlar väl förfan inte om det. Väljer man att avvisa en kund oavsett orsak, då ska kunden få tillbaka de pengar han betalat för varan eller tjänsten, om man nu anser sig vara ett seriöst företag.

Du vill läsa kabinpersonalens version, visst, tror du att jag ljuger eller. Jobbar du för klm?
Är du någon sorts spin-doktor?
Läs jävligt noga nu, så att du fattar. Jag har köpt en flygresa med klm. Klm förvägrade mig att utnyttja den tjänsten. Oavsett orsak ska jag ha mina pengar tillbaka. Nu kommer aldrig det att hända, då den haschrökande personalen på klm skiter i mig. Bara holländarna får sina jävla joints, så är de nöjda. Holland borde sparkas ut ur EU då det är ett jävla knarkarnäste som bara ställer till med problem.

Om jag hade varit en neger, vad hade svaret blivit då, din jävla PK-nisse.
#36 2015-01-22, 17:24
Ursprungligen postat av winnertip
Gullas? Det handlar väl förfan inte om det. Väljer man att avvisa en kund oavsett orsak, då ska kunden få tillbaka de pengar han betalat för varan eller tjänsten, om man nu anser sig vara ett seriöst företag.

Du vill läsa kabinpersonalens version, visst, tror du att jag ljuger eller. Jobbar du för klm?
Är du någon sorts spin-doktor?
Läs jävligt noga nu, så att du fattar. Jag har köpt en flygresa med klm. Klm förvägrade mig att utnyttja den tjänsten. Oavsett orsak ska jag ha mina pengar tillbaka. Nu kommer aldrig det att hända, då den haschrökande personalen på klm skiter i mig. Bara holländarna får sina jävla joints, så är de nöjda. Holland borde sparkas ut ur EU då det är ett jävla knarkarnäste som bara ställer till med problem.

Om jag hade varit en neger, vad hade svaret blivit då, din jävla PK-nisse.

Du har köpt en tjänst av KLM och samtidigt accepterat vissa villkor som rör den tjänsten. Tydligen anser KLM att du brutit mot villkoren på ett sådant sätt att resten av din resa är förverkad, du verkar inte ha övertygat många här om att KLM har gjort fel. Sådant kan hända även den bäste, tydligen även dig. Jag har ingen aning om huruvida du ljuger, därför vore det intressant att läsa motpartens beskrivning av händelseförloppet. Tror du att du och KLM uppfattade händelserna på samma sätt? Tror du att KLM ljuger? Jag tror, utan bevis, att du, utan uppsåt, kan ha missuppfattat vissa händelser lite. Sådant händer när man är drogad och i nya miljöer.

Det hela är väldigt enkelt, sköter man sig inte som kund så får man finna sig i att bli behandlad därefter. Kanske svårt att fatta, men kunden har faktiskt inte alls alltid rätt, du verkar vara ett lysande exempel på det.