Hitta diskussioner med liknande innehåll

Varning för KLM.

#37 2015-01-22, 19:30
Ursprungligen postat av winnertip

Jag har köpt en flygresa med klm. Klm förvägrade mig att utnyttja den tjänsten. Oavsett orsak ska jag ha mina pengar tillbaka. Nu kommer aldrig det att hända, då den haschrökande personalen på klm skiter i mig. Bara holländarna får sina jävla joints, så är de nöjda. Holland borde sparkas ut ur EU då det är ett jävla knarkarnäste som bara ställer till med problem.

Om jag hade varit en neger, vad hade svaret blivit då, din jävla PK-nisse.


Goddag yxskaft! Du har helt rätt i att det inte kommer att hända. Det ska heller inte hända. Du blev ombedd att lämna planet på grund av att du brutit mot ert gemensamma avtal. Ska bolaget förlora pengar på din dumhet?

Däremot håller jag helt med om att KLM ska ersätta dig, om de agerat felaktigt (överbokat flighten) eller vårdlöst. Riktigt så beskriver inte du händelseförloppet.

Bryt ihop, släpp sargen och kom åter in i matchen!
#38 2015-01-22, 19:33
winnertip
Neksnor, eller vad fan du heter. Ska vi ta och skippa skitsnacket nu. Du är väl absolutist och vegetarian, och för din del är det väl helt uteslutet att köpa en flygstol, och således skita ner atmosfären. Tyck hit och Tyck dit.

Vad är det som är så svårt att fatta? Jag har köpt en tjänst. Den jag köpt tjänsten av förvägrar mig att utnyttja tjänsten. Då borde jag väl få pengarna tillbaka. Enligt flertalet svenska debattörer förtjänar jag inte ens att bli behandlad som en kund, oavsett om jag betalat eller inte, vilket jag har.
Du är en PK-Svensk som alltid håller med makten, härom råder ingen tvekan. Sover du gott om nätterna, eller?
Visserligen är jag också svensk, men jag har faan inte sålt mig.

Jag har inget att komma med vad det gäller KLM. Jag har köpt en resa för 12.300 NOK av KLM. Jag blev bortmotad av deras personal. Vem som har rätt har inte med saken att göra då det handlar om "Goodwill"!
Jag gick tillbaka till KLMs office och försökte förklara min situation. Det enda svaret jag fick var, du får köpa en ny resa. Det var de jävligt kåta på, att sälja mig en ny resa! Således var jag inte en icke önskvärd resenär.

Jag glömde en sak, blir du avvisad från flighten så ska du få information om vilka rättigheter du har, och hur du lämnar in en klagan.
Men det skiter ju du i din jävla jöns, bara du har ditt på det torra så skiter ju du i alla andra.
Sverige har fått nog av din sort.
#39 2015-01-22, 19:54
winnertip
Ursprungligen postat av ZdravoKobila
Goddag yxskaft! Du har helt rätt i att det inte kommer att hända. Det ska heller inte hända. Du blev ombedd att lämna planet på grund av att du brutit mot ert gemensamma avtal. Ska bolaget förlora pengar på din dumhet?

Däremot håller jag helt med om att KLM ska ersätta dig, om de agerat felaktigt (överbokat flighten) eller vårdlöst. Riktigt så beskriver inte du händelseförloppet.

Bryt ihop, släpp sargen och kom åter in i matchen!


Så, enligt dig, om du går på krogen och om du råkar få stryk av någon, då gäller inga regler.

Nja, han bad om det då hans käft stod i vägen för min knytnäve.

Jag inser ju att mina chanser att få rätt i detta fall är mikroskopiska. Det som oroar mig är den

svenska illviljan gentemot sitt eget folk. Visst, 12.000 i förlust svider, men jag kan leva med det.

Men om man får sin dotter våldtagen, då ska man heller inte komma och gnälla.
#40 2015-01-22, 20:32
Ursprungligen postat av winnertip
Neksnor, eller vad fan du heter. Ska vi ta och skippa skitsnacket nu. Du är väl absolutist och vegetarian, och för din del är det väl helt uteslutet att köpa en flygstol, och således skita ner atmosfären. Tyck hit och Tyck dit.

Vad är det som är så svårt att fatta? Jag har köpt en tjänst. Den jag köpt tjänsten av förvägrar mig att utnyttja tjänsten. Då borde jag väl få pengarna tillbaka. Enligt flertalet svenska debattörer förtjänar jag inte ens att bli behandlad som en kund, oavsett om jag betalat eller inte, vilket jag har.
Du är en PK-Svensk som alltid håller med makten, härom råder ingen tvekan. Sover du gott om nätterna, eller?
Visserligen är jag också svensk, men jag har faan inte sålt mig.

Jag har inget att komma med vad det gäller KLM. Jag har köpt en resa för 12.300 NOK av KLM. Jag blev bortmotad av deras personal. Vem som har rätt har inte med saken att göra då det handlar om "Goodwill"!
Jag gick tillbaka till KLMs office och försökte förklara min situation. Det enda svaret jag fick var, du får köpa en ny resa. Det var de jävligt kåta på, att sälja mig en ny resa! Således var jag inte en icke önskvärd resenär.

Jag glömde en sak, blir du avvisad från flighten så ska du få information om vilka rättigheter du har, och hur du lämnar in en klagan.
Men det skiter ju du i din jävla jöns, bara du har ditt på det torra så skiter ju du i alla andra.
Sverige har fått nog av din sort.

Vad arg du är...

Vad är det som är så svårt att fatta? Du har köpt en tjänst. Den du köpt tjänsten av förvägrar dig att utnyttja tjänsten eftersom du bryter mot er överenskommelse. Då finns det väl ingen anledning att ge dig pengarna tillbaka. Enligt flertalet svenska debattörer förtjänar du inte ens att bli behandlad som en kund, oavsett om du betalat eller inte, vilket du har.

Jag har konsumerat flera flygstolar i vinter och litervis med sprit faktiskt. Samt diverse kött. En lustig detalj med att jag följde reglerna för de där stolarna var att jag fick åka väldigt bekvämt en bit på vägen. Så kan det gå om man följer reglerna.
Det är möjligt att KLM inte informerade dig om dina rättigheter på korrekt sätt, det är i så fall dåligt av dem. Men jag lite inte längre på vad du skriver om KLM, du verkar inte tänka rationellt.
#41 2015-01-22, 20:43
Ursprungligen postat av Neksnor
Men jag lite inte längre på vad du skriver om KLM, du verkar inte tänka rationellt.


Jag instämmer helt. Vad gäller KLM kan jag berätta att jag glatt skuttar med dem till Amsterdam. Jag har säkert gjort 20 flygningar med KLM på 1,5 år. Varenda gång har jag blivit bra behandlad, fått tilltugg till kaffet. Inte en enda gång har jag blivit avslängd.

En gång var flyget dessvärre 30 minuter sent till Köpenhamn, vilket gjorde att jag missade sista tåget från Kastrup. Personalen kände igen mig som en frekvent och artig kund. De till och med bjöd på taxi till mitt hotell i Helsingborg, trots att de inte hade några som helst skyldigheter till detta. Det är innebörden av goodwill för mig. Inte att betala tillbaka en försupen resenär pengar för en flygresa där han blir avvisad.
#42 2015-01-29, 23:51
winnertip
[QUOTE=Neksnor|51984172]Vad arg du är...

Vad är det som är så svårt att fatta? Du har köpt en tjänst. Den du köpt tjänsten av förvägrar dig att utnyttja tjänsten eftersom du bryter mot er överenskommelse. Då finns det väl ingen anledning att ge dig pengarna tillbaka. Enligt flertalet svenska debattörer förtjänar du inte ens att bli behandlad som en kund, oavsett om du betalat eller inte, vilket du har.

Jag har konsumerat flera flygstolar i vinter och litervis med sprit faktiskt. Samt diverse kött. En lustig detalj med att jag följde reglerna för de där stolarna var att jag fick åka väldigt bekvämt en bit på vägen. Så kan det gå om man följer reglerna.
Det är möjligt att KLM inte informerade dig om dina rättigheter på korrekt sätt, det är i så fall dåligt av dem. Men jag lite inte längre på vad du skriver om KLM, du verkar inte tänka rationellt.[/QU

Du är Sverige i ett nötskal!
#43 2015-01-30, 00:07
winnertip
Ursprungligen postat av Neksnor
Vad arg du är...

Vad är det som är så svårt att fatta? Du har köpt en tjänst. Den du köpt tjänsten av förvägrar dig att utnyttja tjänsten eftersom du bryter mot er överenskommelse. Då finns det väl ingen anledning att ge dig pengarna tillbaka. Enligt flertalet svenska debattörer förtjänar du inte ens att bli behandlad som en kund, oavsett om du betalat eller inte, vilket du har.

Jag har konsumerat flera flygstolar i vinter och litervis med sprit faktiskt. Samt diverse kött. En lustig detalj med att jag följde reglerna för de där stolarna var att jag fick åka väldigt bekvämt en bit på vägen. Så kan det gå om man följer reglerna.
Det är möjligt att KLM inte informerade dig om dina rättigheter på korrekt sätt, det är i så fall dåligt av dem. Men jag lite inte längre på vad du skriver om KLM, du verkar inte tänka rationellt.



Vad arg du är... Tja, vad fan hade du varit om du hade blivit blåst på 12.300 Nok.
Ditt resonemang är så jävla svenskt. Här finns ingen som helst sammanhållning överhuvudtaget

87 % av Sveriges väljarkår saknar sjukdomsinsikt, (och du är en av dem, din jävla torsk)


Tänka rationellt, fniss! Enligt ditt sätt att se på saken så gör jag nog inte det.

Kan du redogöra för mig hur man tänker rationellt.

Ställ en diagnos på mig nu då, om min mentala styrka och min mentala svaghet. Kör bara!
#44 2015-01-30, 00:12
winnertip
Ursprungligen postat av ZdravoKobila
Goddag yxskaft! Du har helt rätt i att det inte kommer att hända. Det ska heller inte hända. Du blev ombedd att lämna planet på grund av att du brutit mot ert gemensamma avtal. Ska bolaget förlora pengar på din dumhet?

Däremot håller jag helt med om att KLM ska ersätta dig, om de agerat felaktigt (överbokat flighten) eller vårdlöst. Riktigt så beskriver inte du händelseförloppet.

Bryt ihop, släpp sargen och kom åter in i matchen!


Grönsakspoliser med sitt arroganta sätt.

Ok! Då släpper vi sargen.

Jag köper en flygbiljett

Jag tvingas av planet.

Jag uppsöker KLMs biljett kontor.

Vill ha en ny resa.

Svaret blir "FUCK OFF!"

Ditt råd blir...?
#45 2015-01-30, 00:21
winnertip
Ursprungligen postat av ZdravoKobila
Goddag yxskaft! Du har helt rätt i att det inte kommer att hända. Det ska heller inte hända. Du blev ombedd att lämna planet på grund av att du brutit mot ert gemensamma avtal. Ska bolaget förlora pengar på din dumhet?

Däremot håller jag helt med om att KLM ska ersätta dig, om de agerat felaktigt (överbokat flighten) eller vårdlöst. Riktigt så beskriver inte du händelseförloppet.

Bryt ihop, släpp sargen och kom åter in i matchen!


Du håller helt med om att KLM ska ersätta mig........, tidigare skriver du att

"ska bolaget förlora pengar på din dumhet?"

Det vore klädsamt om du beskrev för mig hur klm kan förlora pengar i detta fall?
#46 2015-01-30, 00:57
Ursprungligen postat av winnertip
Vad arg du är... Tja, vad fan hade du varit om du hade blivit blåst på 12.300 Nok.
Ditt resonemang är så jävla svenskt. Här finns ingen som helst sammanhållning överhuvudtaget

87 % av Sveriges väljarkår saknar sjukdomsinsikt, (och du är en av dem, din jävla torsk)


Tänka rationellt, fniss! Enligt ditt sätt att se på saken så gör jag nog inte det.

Kan du redogöra för mig hur man tänker rationellt.

Ställ en diagnos på mig nu då, om min mentala styrka och min mentala svaghet. Kör bara!

Jag hade antagligen blivit förbannad om jag känt mig blåst på så mycket pengar, ungefär som du antar jag. Däremot hade jag antagligen läst resevillkoren noga, gett mig själv några mentala käftsmällar och insett att jag formellt sett inte blivit blåst. Har du läst allt det där finstilta som du fick samtidigt som biljetten? Därefter hade jag antagligen bara varit sur på mig själv, men givetvis ljugit för mig själv och skyllt på flygbolaget.

Och vad har sammanhållning med saken att göra? Ska jag, som är svensk, hålla med dig bara för att du också råkar vara svensk och fullständig ignorera att du verkar ha en världsbild, i det här sammanhanget, som är helt åt helvete? Den anledningen är ju tunnare än överläppen på ett höns.
#47 2015-01-30, 13:00
Giffare
Drick inte alkohol innan du ska flyga! Att sitta bredvid en fullis i flera timmar är inte kul, har du läst avtalet innan du bokade? Alla trycker "jag godkänner villkoren..." men knappt någon läser avtalet .
#48 2015-01-30, 13:38
Ursprungligen postat av winnertip

Ditt resonemang är så jävla svenskt


Vad är det för fel att ha ett svenskt resonemang i sverige?

Ursprungligen postat av winnertip
Du är icke svensk, och det är det som stör dig.


Om det är fel att vara svensk kan det ju inte vara fel att ha utländsk härkomst. Hur ska du har det?


Ursprungligen postat av winnertip

"ska bolaget förlora pengar på din dumhet?"

Det vore klädsamt om du beskrev för mig hur klm kan förlora pengar i detta fall?


Det tror jag du kan räkna ut själv. Ska de ge dig en "gratis" resa dagen efter ditt ansvarslösa agerande går en flygstol till spillo. En flygstol någon annan resenär kunnat betala dyrt för. Om vi dessutom räknar in risken att du berusar dig och blir aggressiv kan ytterligare kostnader tillkomma