Jag hade för mig att det var längre spärrtid på dörrarna. Sedan tycker jag att all personal ombord bör granskas, om inte annat så för att kabinpersonalen verkar veta var man kan hitta en yxa ombord.
Som jag tolkar diverse kommentarer här och på andra platser så varierar anställningstryggheten mellan olika bolag och det verkar rimligt att osäkra arbetsvillkor kan påverka personalens vilja att sjukskriva sig eller...
Fast en av anledningarna att vara två piloter är väl att en kan bli akut sjuk. Om en ensam pilot dör/får hjärtstillestånd så tar det tydligen lite tid innan dörren kan öppnas av piloten...
[B]Tydligen läser många bara rubriken innan de svarar, därför ändrade jag den och infogade lite information från trådstarten.
Har även raderat diverse listor med länder olika användare har...
Gissar att det där med 300 meter handlade om risk för tryckfallssjuka. Jag hävdar fortfarande att det stora problemet inte är tabellerna på 3000+ meter utan om att vi människor är dåligt anpassade till den...
Ubon ligger längst bort på nordöstra järnvägslinjen. Nattåg (säng) kostar ca 700-800 Baht från Bangkok. Något som liknar djungel såg jag inte där, landskapet ser ut som slättlandet norr...
Visst, men ståstolar verkar inte vara omöjligt. Däremot krävs bland annat fler nödutgångar, vilket kostar pengar att utveckla, jag antar att skrovet måste förstärkas om man sågar upp fler...
Vet inte vad som gäller i Turkiet, men i Sverige/EU är marktjänsten konkurrensutsatt på större flygplatser, alltså är det upp till flygbolagen att välja en bra leverantör. Om inte flygplanet har...