Hitta diskussioner med liknande innehåll

Ryanair - den stora tråden /mod

#3277 2014-01-31, 16:33
Gissa vem
Ursäkta om frågan redan är ställd någon annanstans på forumet..., men har någon koll på varför Ryans linjer ner till Tyskland från Skavsta inte finns längre (ja, förutom Bremen då...)? Det var väl en hel del passengerare på de linjerna.
#3278 2014-01-31, 16:40
Ursprungligen postat av Gissa vem
Ursäkta om frågan redan är ställd någon annanstans på forumet..., men har någon koll på varför Ryans linjer ner till Tyskland från Skavsta inte finns längre (ja, förutom Bremen då...)? Det var väl en hel del passengerare på de linjerna.


Överetablering skulle jag tippa på, utöver Ryanair så är det väl 3-4 andra bolag
som flyger ifrån Stockholm till t.ex. Berlin & Hamburg. Utöver det så vill väl Ryanair
använda befintliga plan till satsningar på andra linjer.
#3279 2014-01-31, 16:48
Gissa vem
Ursprungligen postat av BleAivano
Överetablering skulle jag tippa på, utöver Ryanair så är det väl 3-4 andra bolag
som flyger ifrån Stockholm till t.ex. Berlin & Hamburg. Utöver det så vill väl Ryanair
använda befintliga plan till satsningar på andra linjer.


Överetablering på så sätt att andra bolag betalar mer för lediga landningstider på flygplatsen kanske? För det känns hyfsat konstigt att de lägger ner linjer med så pass hög beläggning på flygstolarna som det brukade vara på Tysklandslinjerna.
#3280 2014-01-31, 18:53
Cykelpump61
Ryanair har ju dragit ner ganska mycket i Sverige. Officiella förklaringen är ju att planen behövs på andra ställen, Irland och Italien. Om det är hela sanningen vet nog bara Ryanair själva.
#3281 2014-01-31, 22:39
Amberfly
Inte bara Irland och Italien. Jag läste att bland annat London skulle få fler rutter, och det skulle öppna en ny belgisk bas för Bryssel. Det går att läsa mer om det i tråden, och även på nätet om man söker lite. Sedan är det svårt att veta om det är hela sanningen.
#3282 2014-02-04, 11:25
Powerless1
Hemma från Tyskland! Landning 10 minuter före tidtabell.
Ursprungligen postat av PilotHockey
Innan du skriver något sådant får du backa upp det med statistik.
Är du läskunnig så ser du det i årsredovisningarna.
Ursprungligen postat av PilotHockey

Ja och då kommer marknaden vara mättad.
Nej, i och med att de äldsta oekonomiska skrotas så blir det inte så - om du läste vad jag skrev.
Ursprungligen postat av PilotHockey

Det kostar fan inte 3000 ifrån Berlin till Stockholm med SAS
Du har helt rätt. Nu på söndag kostar det just nu 2999 kr med SAS från Hamburg till Stockholm. Ryan tar 500 kr från Bremen. Precis som jag gjorde i helgen kan man spara 2500 kr till nästa gång man bokar med Ryanair och använda dessa pengar ifall de skulle ställa in så man måste åka ståndsmässigt. Men hittills har de inbesparade pengarna gett möjlighet till en Australienresa då Ryanair inte ställt in för mig.
Ursprungligen postat av PilotHockey

Där tycker vi olika. Jag skulle aldrig välja ett resemål med 30min längre resetid om prisskillnaden var 200kr.
Nu var det 2500 kr man tjänar på en dryg timmas flygning.
Ursprungligen postat av PilotHockey
Tror inte ett dyft på att du tjänar över 1000kr i timmen.
Varför tror du inte på priserna som flygbolagen presenterar till söndagens flygning? Där tycker vi helt olika. Jag tror det är de priserna som gäller.

Ursprungligen postat av PilotHockey
Vanligare än med andra bolag. .
Det får du backa upp med statistik.

Ursprungligen postat av PilotHockey
Fortfarande så att det inte har med vad jag skrev från början
Det du skrev var att Ryanair var nästan okända i branschen. Om även SAS som var något större då alltså måste ha varit nästan lika okänt har dina "experter" missat nåt.
#3283 2014-02-04, 11:56
PilotHockey
Ursprungligen postat av Powerless1
Hemma från Tyskland! Landning 10 minuter före tidtabell.
Är du läskunnig så ser du det i årsredovisningarna. Nej, i och med att de äldsta oekonomiska skrotas så blir det inte så - om du läste vad jag skrev. Du har helt rätt. Nu på söndag kostar det just nu 2999 kr med SAS från Hamburg till Stockholm. Ryan tar 500 kr från Bremen. Precis som jag gjorde i helgen kan man spara 2500 kr till nästa gång man bokar med Ryanair och använda dessa pengar ifall de skulle ställa in så man måste åka ståndsmässigt. Men hittills har de inbesparade pengarna gett möjlighet till en Australienresa då Ryanair inte ställt in för mig. Nu var det 2500 kr man tjänar på en dryg timmas flygning. Varför tror du inte på priserna som flygbolagen presenterar till söndagens flygning? Där tycker vi helt olika. Jag tror det är de priserna som gäller.

Det får du backa upp med statistik.

Det du skrev var att Ryanair var nästan okända i branschen. Om även SAS som var något större då alltså måste ha varit nästan lika okänt har dina "experter" missat nåt.


Ryanair tar inte 500kr för den sträckan. Bokar du en månad framåt från nu så kostar det 1700kr tur o retur till tyskland ifrån sthlm med SAS.

Ingen kommer vilja ha utdaterade 737or om 20 år. Alla bolag i Europa kommer vilja ha modernare teknik. Men du kan ju fortsätta säga att markanden aldrig blir mättad. Vi har ju inte sett detsamma ske i USA med bilar .....

Du har ingen garanti för att komma fram. Du tjänar några fåtal kronor för att piloter skall prostituera sig själva för att få jobb. Du får vad du betalar för. När din flight blir inställd o du står där utan att komma någonvart utan någon ersättning överhuvudtaget kommer du ändra dig
#3284 2014-02-04, 12:02
PilotHockey
Ursprungligen postat av Powerless1
et får du backa upp med statistik.


Jag är ute på Säve nästan varje dag. Jag ser ofta på GOT att passagerare inte kommer ombord för att Ryanair kör på sin tidplan fastän de ändrat flygplats pga GSE inte är användbar.

Finns ingen statistik på detta men jag ser det med egna ögon flera gånger varje år. Sedan att Ryanair bara gör en spottstyver flighter till och från Sverige jämfört med vad SAS gör men de har 92st icke ersättande fall enligt Allmänna Rekl. Nämnden. medans SAS bara har 2st.

Ryanair är ett skitbolag som skiter fullständigt i dig om ngt går snett. De har ingen kundservice. De har dåligt bemötande ombord. De har en VD som är en uppblåst pajas som de i längden kommer förlora på.

Du får vad du betalar för, men kastar pengarna i sjön om ngt skiter sig för du kommer inte få någon ersättning.
#3285 2014-02-04, 12:15
Powerless1
Ursprungligen postat av PilotHockey
Ryanair tar inte 500kr för den sträckan.
Du har rätt igen. De tar just nu 51,99 Euro. Det blir inte så mycket som 500 kr. Vilket pris hittade du med SAS på söndag?
Ursprungligen postat av PilotHockey

Ingen kommer vilja ha utdaterade 737or om 20 år.
Bra att du håller med mig!
Ursprungligen postat av PilotHockey
Du tjänar några fåtal kronor för att piloter skall prostituera sig själva för att få jobb.
Här tycker vi olika. För mig är 2500 kr inte ett "fåtal". Och det finns inget tvång för piloter att flyga åt Ryanair. Jämför hur få piloter som hade jobb på monopoltiden mot idag och du blir skrämd.
#3286 2014-02-04, 12:18
Powerless1
Ursprungligen postat av PilotHockey
Du får vad du betalar för
Givetvis. Men har man sina 10000 inbesparade kronorna med sig har man råd att åka billigt.
#3287 2014-02-04, 14:20
SilentVictory
Ursprungligen postat av PilotHockey
Jag är ute på Säve nästan varje dag. Jag ser ofta på GOT att passagerare inte kommer ombord för att Ryanair kör på sin tidplan fastän de ändrat flygplats pga GSE inte är användbar.

Finns ingen statistik på detta men jag ser det med egna ögon flera gånger varje år. Sedan att Ryanair bara gör en spottstyver flighter till och från Sverige jämfört med vad SAS gör men de har 92st icke ersättande fall enligt Allmänna Rekl. Nämnden. medans SAS bara har 2st.

Ryanair är ett skitbolag som skiter fullständigt i dig om ngt går snett. De har ingen kundservice. De har dåligt bemötande ombord. De har en VD som är en uppblåst pajas som de i längden kommer förlora på.

Du får vad du betalar för, men kastar pengarna i sjön om ngt skiter sig för du kommer inte få någon ersättning.

Absolut att man får vad man betalar för.
Så är det med alla lågprisbolag, inklusive ditt som inte har världens bästa kundomdömen på nätet heller.
Så snacka inte så mycket skit om andra bolag när det finns en hel del att städa upp hos er också.
http://www.trustpilot.com/review/www.wizzair.com
http://www.airlinequality.com/Forum/wizz.htm
http://www.wizzairsucks.com/

Köper man en biljett med ett lågprisflyg så räknar man knappast med något mer än just endast transporten mellan a och b.
Det är lite naivt att tro att Ryanair skulle ordna ett hotell, taxiresor hem osv osv om flygplanet blir försenad när du knappt betalar 200 kronor för en biljett.

Ryanair är bra för en kortare transport, men ska man iväg på en semester vill man nog gärna ha lite mer säkerhet kring sig.
#3288 2014-02-04, 14:53
PilotHockey
Ursprungligen postat av Powerless1
Du har rätt igen. De tar just nu 51,99 Euro. Det blir inte så mycket som 500 kr. Vilket pris hittade du med SAS på söndag?


Det blir dyra biljetter om man kolla med kort varsel. Jämför en månad fram i tiden så skiljer det endast 279kr mellan RYR och SAS. Då flyger jag hellre med SAS anytime.