Ursprungligen postat av demiurg2
Notera att han sitter i Köpenhamn medan styrelseordföranden och två ledamöter är i Stockholm för rakning hos bankerna. Det låter verkligen som att han är på topp av vad som händer. I och med att de inte fått till stånd den uppgörelse som bankerna krävt för att låna ut mer pengar så är därmed konkursen ett faktum. Jag gissar att bankerna kräver den samtidigt som jag skriver detta.
Dett är mer och mer min analys av läget rätt mig nu om jag har fel:
1: Styrelseordf och de 2st ledamöter har insett detta går inte att rädda åker till STHLM ger den info åt bankerna
2: Nästa andetag så börjar dem förhandla ev kerditer för ett nytt bolag SAS 2.0 i samma veva som dem sitter med dessa banker
3: Konkursen är ett faktum och inlämnas 09:00 till tingsrätten i STHLM och förhandligarna hålls samt konkursförvaltare utses
4: Konkursförvaltaren får upp planen säg Torsdag för att få igon inrikes trafiken samt delar av utrikes på de lönsama linjerna
5: Ny ledning utses för SAS 2.0 och ansökan om flyglinje certifikat etc etc kommer in till LFV
6: Inom 6mån är det nya bolaget i luften och flyger SAS 2.0 i en smalare och effektivare kostym