Ursprungligen postat av DjPutte
Dett är mer och mer min analys av läget rätt mig nu om jag har fel:
1: Styrelseordf och de 2st ledamöter har insett detta går inte att rädda åker till STHLM ger den info åt bankerna
2: Nästa andetag så börjar dem förhandla ev kerditer för ett nytt bolag SAS 2.0 i samma veva som dem sitter med dessa banker
3: Konkursen är ett faktum och inlämnas 09:00 till tingsrätten i STHLM och förhandligarna hålls samt konkursförvaltare utses
4: Konkursförvaltaren får upp planen säg Torsdag för att få igon inrikes trafiken samt delar av utrikes på de lönsama linjerna
5: Ny ledning utses för SAS 2.0 och ansökan om flyglinje certifikat etc etc kommer in till LFV
6: Inom 6mån är det nya bolaget i luften och flyger SAS 2.0 i en smalare och effektivare kostym
Min bedömning också. Men, jag misstänker att när SAS 2.0 är i gång och konkursbo-SAS är igång så har redan konkurrenterna huggit de lönsamma linjerna och vunnit nya trogna kunder. Även efter rekonstruktion kan SAS ha ett mycket hårt läge.
Det jag är mest intresserad av just nu är om Swedavia arbetar natt för att behandla ansökningar om att få nyttja Arlanda och diverse andra flygplatser (för Malmös räkning), samt ökat antal gater (för Norwegians räkning). Jag misstänker att båda dessa har sökt för detta under dagen/kvällen/natten.