Alla Airbus har motorerna under vingarna och Boeing har det på alla sina flyg sedan B727.
På Iljysin-62 med alla fyra motorerna bak har man ett hjulställ som fälls ut när man parkerar för att undvika att planet tippar.
Nja, ska man vara lite petig så har ju Boeing 717 motorerna bak. Men det är ju inte än riktig Boeingkärra från början.
Blev lite förvånad när jag tittade på Stockholm-Arlanda och såg att dörren till cockpit var öppen under en Norweigian flygning o en pojke fick gå in och kolla i cockpit.
Det var med 95 % säkerhet förbestämt av filmteamet. Killen verkade ju vara utvecklingsstörd också. Pratade konstigt, och vem i den åldern ritar teckningar till kaptenen?
Det var med 95 % säkerhet förbestämt av filmteamet. Killen verkade ju vara utvecklingsstörd också. Pratade konstigt, och vem i den åldern ritar teckningar till kaptenen?
Haha, ja det kan man ju undra faktiskt. Är nog som du säger, riggat av tv-teamet
Tycker du ska slå dig själv i huvudet eftersom du inte kan formulera dig korrekt. Boeing 717 är ju en efterträdare till MD-95 i och med sammangåendet mellan Mcdonnell Douglas och Boeing.Boeing 717 flög första gången 1999 och tillverkades fram till 2005. Så på det sättet kan man ju säga att inte alla Boeing haft motorerna på vingarna efter 727-an
Tycker du ska slå dig själv i huvudet eftersom du inte kan formulera dig korrekt. Boeing 717 är ju en efterträdare till MD-95 i och med sammangåendet mellan Mcdonnell Douglas och Boeing.Boeing 717 flög första gången 1999 och tillverkades fram till 2005. Så på det sättet kan man ju säga att inte alla Boeing haft motorerna på vingarna efter 727-an
Flygplanet som du tänker på är 717-200, den har däremot motorerna bakom vingarna.
Det flygplan du menar heter B707 i civil version och 717 i militär version. 100,200,300 numren är ju i dom allra flesta fall efterföljande uppgraderingsnummer och olika versioner inom samma flygplanstyp. Man har ju inte olika flygplanstyper med samma namn, särskilt inte när det är så olika modeller på dom som det är i detta fall