Ursprungligen postat av sleinad
Missvisande rubrik och totalt meningslös tolkning av statistik.
Ursprungligen postat av sleinad
Och när var SAS säkrast enligt dessa mätningar?
Ja, det kan man ju undra.
Statistiskt sett har tydligen SAS blivit farligare sedan Linate-olyckan - som inte ens var deras fel.
Och Air France åkte ned en bit i statistiken efter Concorde-kraschen. Världens då säkraste flygplan som helt plötsligt blev världens farligaste.
Ursprungligen postat av Provokatör
Stämmer det som står i artikeln att den mänskliga faktorn står för 8/10 olyckor är inte det otroligt högt?
När jag summerar ihop procentsatserna i den tabellen får jag det till men än 100...
Ursprungligen postat av Alessandro
Jag delar inte din optimism, t.ex Cirrus har haft många olyckor med sina flygplan
Ska vi titta på annat än trafikflyg finns det nog begränsad anledning att vara optimistisk. Särskilt med tanke på hur statistiken för ultralätt och flygskärmar ser ut.