SAS - Mission Impossible eller Dålig ledning?

#349 2012-11-18, 23:55
SilentVictory
Ursprungligen postat av Nudeln
Hur ska ni bemöta utgången av det hela? Kommer ni fira eller gråta vid händelse av en konkurs?

Min champagne här hemma är dessvärre slut!

Varför ska man fira vid ev. konkurs när det handlar om arbeten för 19.000 personer som svd skrev tidigare?
#350 2012-11-18, 23:56
DjPutte
Ursprungligen postat av Nudeln
Hur ska ni bemöta utgången av det hela? Kommer ni fira eller gråta vid händelse av en konkurs?

Min champagne här hemma är dessvärre slut!

För oss konsumenter är ju bra kommer förmodligen in nya aktörer som flyger billigare samt med nyare plan på SAS sträckor!
#351 2012-11-18, 23:58
SoTired
Här kan man se om planen går i morgon eller inte.
http://www.sas.se/Misc/Services/Ar-flyget-i-tid/


När det blir inställt där så vet man.
#352 2012-11-18, 23:58
Nudeln
Ursprungligen postat av SilentVictory
Varför ska man fira vid ev. konkurs när det handlar om arbeten för 19.000 personer som svd skrev tidigare?


Svenska skattepengar kan användas till så mycket bättre än att gödslas över de som kör flygande bussar. Om inte SAAB fick någon hjälp ska inte heller SAS ha det. Båda verkar/verkade i överetablerade branscher. Dinosaurierna dog ut av en anledning, så gör även överflödig företag.
#353 2012-11-19, 00:01
DjPutte
Där blev det midnatt och inget från SAS ledning!
#354 2012-11-19, 00:02
Quinquina
Åh, skulle åkt till NY med sas på tisdag, jävla oflyt!
#355 2012-11-19, 00:02
demiurg2
Ursprungligen postat av SilentVictory
Vart har du fått den informationen ifrån?


Genom att kolla avgångsinformation via Swediavia samt officiell info från SAS.
#356 2012-11-19, 00:03
SilentVictory
Ursprungligen postat av Nudeln
Svenska skattepengar kan användas till så mycket bättre än att gödslas över de som kör flygande bussar. Om inte SAAB fick någon hjälp ska inte heller SAS ha det. Båda verkar/verkade i överetablerade branscher. Dinosaurierna dog ut av en anledning, så gör även överflödig företag.

Nej jag tycker inte heller att staten ska skjuta till pengar till Sas.
Men jag ser ingen lycka i att de skulle konka, det skulle innebära stora problem i luften ett tag framöver, och mycket folk skulle gå ut i arbetslösheten och arbetsmarknaden inom luftfart skulle bli än hårdare än vad den redan är.

Både Arlanda och Kastrup är byggda kring sas, även där skulle det uppstå stora problem.
Visst att man kanske får tag lite billigare flygbiljetter framöver, men det kommer skapa alltför stora problem idag.
#357 2012-11-19, 00:04
SoTired
Ursprungligen postat av DjPutte
Där blev det midnatt och inget från SAS ledning!


Expressen skriver att det är en ny tidsfrist med bankerna.
Vad det innebär?
#358 2012-11-19, 00:07
SilentVictory
Ursprungligen postat av SoTired
Expressen skriver att det är en ny tidsfrist med bankerna.
Vad det innebär?

Det har dementerats tidigare av Sas-ledningen och även via deras twitter.
Men om det nu har blivit så, så innebär det att bankerna ger dom mer tid för en överenskommelse helt enkelt.
#359 2012-11-19, 00:07
demiurg2
Ursprungligen postat av SoTired
Expressen skriver att det är en ny tidsfrist med bankerna.
Vad det innebär?


Har svårt att tro det, men även om det är sant så innebär det att konkursen är uppskjuten med en dag eller två. Egentligen bara fånerier då det inte angriper generalproblemet, dvs att SAS är ett ruttet äpple.
Dock kvarstår inställningarna av flygningarna. Vilket gör att det känns som att Expressen cyklar.
#360 2012-11-19, 00:07
Soffa
Flyget 06.25 från Kastrup till Helsingfors (SK1706) har bytt status från "Inställt" till att avgå som planerat!

EDIT:

My bad. När klockan passerade 00.00 så ändrades "i morgon" från att åsyfta måndagen till att istället åsyfta tisdagen. Kastrup->Helsingforgs 06.25 måndagen den 19/11 är fortfarande inställt.