Ursprungligen postat av mickes418
Något som slår mig är att Air France har en del mysko krascher som gör att man undrar hur de utbildar piloterna.
Ett exempel är 447, 358 2005 m.fl. Värst var något flyg i norra Afrika till Paris. Dimma med i princip ingen sikt och piloten kände sig stressad och körde ut kärran och påbörjade en takeoff utan klartecken från tornet. Slutade med en krasch då ett plan som landade blåste rakt in i planet. Air France känns lite osäkert för att vara ett västerländskt bolag.
Ett annat exempel som är kusligt likt AF 447 är denna incident. Denna gång gick det bra...
http://www.flightglobal.com/news/articles/a340-zoom-climb-inquiry-backs-...
French investigators are advising that simulator training should incorporate shock effects after a pilot's startled reflex reaction to an overspeed alarm sent an Air France Airbus A340-300 into a rapid climb, unnoticed by the crew.
The A340 reached climb rates of 5,700ft/min (30m/s), powering from its assigned transatlantic cruise level of 35,000ft (10,700m) to a maximum altitude of 38,000ft as the first officer - the non-flying pilot - reacted to the sudden alarm with a nose-up input to the side-stick.
...
The aircraft soared to a climb rate of 5,700ft/min and exceeded 38,000ft before the captain realised, with surprise, how high the A340 was flying. Its airspeed had fallen to M0.66 and was displayed as 226kt, 19kt below the minimum selectable speed.
Only as the pilots queried how to return the aircraft to its 35,000ft cruise level did they begin to realise the autopilot was not active, nearly 90s after its disconnection.