Hittade en fet PDF från Airbus som handlar om "Aircraft characteristics airport and maintenance planing" som handlar A320.
De nämner en Turn Round Time (TRT) på 43 minuter med villkoren
150 passagerare av genom en dörr (7 minuter) plus tid för att ansluta jetbrygga (2 minuter)
Catering med en bil, först en dörr (6 minuter), sedan en annan dörr (10), plus flytt mellan dörrarna (5 minuter) totalt 11 Full Size Trolley Equivalent
Påstigning av 150 passagerare genom en dörr (9 minuter)
Räkna passagerarna (2 minuter)
Stänga dörr (2 minuter)
= 43 minuter
Samtidigt sker saker som lossa/lasta gods, städa, tömma toalett, fylla på vatten och tanka (7134 liter på 7 minuter).
Skulle man istället köra catering med 2 bilar så bör man kunna spara 12 minuter.
De nämner också en TRT på 23 minuter med lite andra villkor
180 passagerare av och på genom två trappor (totalt 10 minuter)
Tanka 7134 liter (7 minuter)
Räkna huvuden och öppna/stänga dörrar (6 minuter)
Övrigt sker lite mer komprimerat i mån av tid.
Flygplanet rymmer runt 23000 liter bränsle, så det handlar inte om att tanka fullt i något av exemplen, maximal räckvidd ca 6100 km, som jämförelse ärArlanda - CDG/Paris ca 1550 km. Hur långt man kommer på 7134 liter vet jag inte.
Som jag tolkar dokumentet så handlar det inte så mycket om själva flygplanet utan mer om vad som krävs av flygplatser för att ta hand om det, besättningens uppgifter innan och efter flygning nämns inte alls.