Ursprungligen postat av slat
Detta gäller för Jeppesen och är lite av en definitionsfråga. Med Lido så kallas minimat fortfarande för MDA trots att uteslutande CDFA tillämpas. Men det stämmer som du säger att man inte får talla under kjolen på MDA, medan annat gäller för "riktigt" DA.
Ok. Så då använder du ditt MDA som ett DA? Görs något tillägg på den från operatören?
Navtech skiljer inte på precision / non-precision direkt på kartorna utan där står bara höjderna för respektive inflygning (ILS, LOC, NDB eller vad det nu är). Däremot kan man i Legends hitta att att det som publiceras för non-precision är ett MDA men ska "be treated as DA, if operating CDFA technique". Vidare står också att "Each operator must consider an increment to avoid pentraitng the MDA if flying CDFA technique". Det är väl i princip taget rakt från PART-OPS antar jag.
EASA refererar ganska mycket till just DA(H) i framförallt AMC till PART-CAT. Men PART-CAT och PART-OPS är ju relativt nya, så alla operatörer kanske inte hunnit revidera sina manualer ännu. (och inte leverantörer av kartor heller för den delen).
EDIT: Nevermind....